دکتر جواد زارع‌‌پور در آیین دیدار نوروزی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با مدیران ارشد هلدینگ پتروفرهنگ و شرکت‌های تابعه در سطوح مختلف اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ در مجموع یک میلیون و ۹۰۲‌هزار و ۳۲۹ تن تولید متانول داشتیم که این میزان در سال ۱۴۰۱ نیز یک میلیون و ۴۷۶‌هزار و ۴۱۶ تن بود که افزایش ۲۹ درصدی را نشان می‌دهد. وی عنوان کرد: همچنین تولید اتیلن در سال گذشته ۵۰۰‌هزار و ۵۷۰ تن بوده که این میزان در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۳۶۶‌هزار و ۲۱۴ تن بود که افزایش ۳۷ درصدی را نیز در این زمینه داریم. مدیرعامل و نایب رئیس هیات‌مدیره هلدینگ پتروفرهنگ افزود: همچنین در ۳ ماه نخست سال مالی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تولید متانول شرکت‌های تابعه پتروفرهنگ ۷۱۳‌هزار و ۷۲۳ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۳‌درصد افزایش داشته است.

دکتر زارع‌‌پور متانول‌محور بودن را مهم‌ترین چالش هلدینگ پتروفرهنگ دانست و بیان کرد: برای رنگی کردن سبد محصولات تولیدی این مجموعه به سراغ صنایع پایین‌دست رفتیم که به‌‌زودی شاهد کلنگ‌‌زنی دو طرح بزرگ اسید استیک و اتانول شرکت شیمیایی لاوان و همچنین پلی‌‌استال شرکت آریا هستیم در حالی که این دو پروژه بزرگ سال‌ها بلاتکلیف مانده بودند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌‌ریزی‌‌های انجام شده و بعد از پیگیری‌‌های مستمر و نظام‌مند برای رفع مشکلات و همچنین تامین مالی، به‌‌زودی عملیات اجرایی هتل چهارستاره ۲۲۰ واحدی قطب سپهر و احداث اماکن ورزشی برای کارکنان شرکت‌های تابعه در عسلویه آغاز خواهد شد. دکتر زارع‌‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌‌های انجام شده و همچنین در راستای دغدغه دولت، به‌‌زودی عملیات اجرایی احداث سه نیروگاه برق خورشیدی در استان‌‌های مصوب وزارت نیرو آغاز می‌شود.