با افزایش اقبال عمومی نسبت به پدیده تجارت الکترونیک و گسترش کسب و کارهای آنلاین، از شرکت‌های خدماتی گرفته تا فروشگاه‌‌‌های آنلاین، پلت‌فرم‌‌‌های زیادی راه‌‌‌اندازی شده‌‌‌اند تا از امنیت خریدار و فروشنده در فرآیند پرداخت اطمینان کنند و سعی کنند تجربه خرید و فروش آنلاین را برای هر دو طرف معاملات، بهبود ببخشند.

هر کسب و کاری که قصد فعالیت آنلاین در بستر اینترنت و کسب درآمد را دارد، نیازمند ابزار پرداختی است که با استفاده از آن بتواند نقل و انتقالات مالی را انجام دهد. ابزار پرداختی در واقع همان درگاه پرداخت اینترنتی هستند که با استفاده از آن مشتریان بتوانند هزینه و مبلغ مربوط به خرید یا دریافت خدمات خود از فروشگاه آنلاین را به حساب فروشگاه پرداخت کنند.

ارائه چنین ابزار و سرویسی توسط شرکت‌های پرداخت‌‌‌یار انجام می‌شود که یک یاری‌‌‌دهنده در زمینه خدمات پرداخت هستند. این نهادهای یاری دهنده، تحت عنوان یک فرد حقوقی، تحت نظر بانک مرکزی و شرکت شاپرک ایجاد شده و فعالیت می‌‌‌کنند و به ارائه سرویس‌‌‌های پرداختی مورد نیاز کسب و کارها از جمله درگاه پرداخت اینترنتی و همچنین نظارت بر عملکرد آنها می‌‌‌پردازند تا کسب و کارها و مشتریان به پرداخت‌‌‌هایی سریع‌‌‌ و ایمن دسترسی داشته باشند. ساز‌‌‌و‌‌‌کار پرداخت الکترونیک به طور رسمی از سال ۱۳۸۴ در کشور شروع شد. شرکت‌های پرداخت آنلاین (PSP) که تعدادشان بسیار محدود بود ارائه‌‌ خدمات پرداخت الکترونیک را بر عهده داشتند. این شرکت‌ها به دلیل ساختار سنتی، بخشی از نیازهای فروشگاه‌‌‌های اینترنتی را پاسخ نمی‌‌‌دادند. این امر، نقطه‌‌ شروع خدمتی جدید به نام «پرداخت‌‌‌یاری» بود که از سوی شرکت‌هایی موسوم به «پرداخت‌‌‌یار» ارائه شد. به این معنی که شرکت‌های دیگری به وجود آمدند که زیرساخت‌‌‌های فناورانه آنها به روزتر بود و می‌توانست نیاز فروشگاه‌‌‌های اینترنتی را برآورده کند. پلتفرم پرداخت‌‌‌یاری امین پرداخت نیز برای حل مشکل تضمین پرداخت در مبادلات پولی بین خریداران و فروشندگان اینترنتی پا به بازار گذاشت.

امین پرداخت، پلتفرم واسطه‌‌‌ای خرید و فروشی است که در زمینه مدیریت داد و ستد و استراتژی‌‌‌های راهبردی تجارت الکترونیک، فعالیت دارد. اهم وظایف این شرکت، ایجاد امنیت و اطمینان در فرآیند پرداخت است. امین پرداخت، با کاستن از هزینه‌‌‌های مبادله، هزینه تمام‌‌‌شده هر نوع قرارداد تجاری را کاهش می‌‌‌دهد. در حالی که بیشتر پرداخت‌‌‌یارهای کشور در طول ماه‌‌‌های اخیر به دلایل مختلف با لغو مجوز مواجه شدند، امین پرداخت از معدود پرداخت‌‌‌یارهایی است که تمام مجوزهای لازم را برای فعالیت در نظام پرداخت الکترونیک کشور دارد.‌‌‌

شرکت کسب و کار دنیای اقتصاد نیز به اهمیت پلتفرم واسطه‌‌‌ای که بتواند به تمام بازیگران دنیای تجارت الکترونیک خدمات ارائه کند پی برده است و در همین راستا به‌‌‌ عنوان یکی از بازیگران اکوسیستم نوآوری کشور، روی پلتفرم پرداخت‌‌‌یاری امین پرداخت سرمایه‌گذاری کرده‌‌‌ است تا بتواند با فراهم آوردن خدمات پرداخت و تسهیل ارتباط مالی کسب و کارهای بزرگ و کوچک به پیشرفت نظام پرداخت الکترونیک در ایران کمک کند.