با توجه به چالش‌هایی که اکوسیستم نوآوری کشور با آنها روبه‌‌‌روست و همچنین مسائل کلان و سیاستگذاری علمی و فناوری در کشور و نگاه متخصصان و صاحبنظران این حوزه، میزگردها و گفت‌‌‌وگوهای تخصصی در غرفه «دنیای‌اقتصاد» نیز به همین موضوعات خواهد پرداخت. بررسی مسائل اکوسیستم نوآوری از جمله تامین اعتبار و سرمایه برای استارت‌آپ‌‌‌ها، رگولاتوری، حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان، اصلاح قوانین برای حمایت از تولید دانش‌‌‌بنیان، تعاملات بین‌المللی و از برنامه‌‌‌های «دنیای‌اقتصاد» در نمایشگاه اینوتکس خواهد بود که به همت مرکز نوآوری و شتابدهی «دنیای‌اقتصاد» برگزار خواهد شد.

مرکز نوآوری و شتابدهی «دنیای‌اقتصاد» در بیستمین سال فعالیت این گروه رسانه‌‌‌ای با هدف تسهیل‌‌‌گری سرمایه‌گذاری و سرمایه‌‌‌پذیری، ایجاد ارتباط بین بخش‌‌‌های سنتی و مدرن نظام اقتصادی و کمک به رشد اقتصاد فناورانه با رویکرد صنایع نرم تاسیس شد. از جمله خدمات این مرکز می‌توان به مشاوره سرمایه‌گذاری و کسب و کار، تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری و سرمایه‌‌‌پذیری، خدمات حمایتی، توانمندسازی و شتابدهی به استارت‌آپ‌‌‌ها، شراکت استراتژیک و برگزاری رویدادها و دوره‌‌‌های آموزشی اشاره کرد.

اینوتکس در حالی دوازدهمین دوره خود را تجربه می‌کند که اکنون تبدیل به بزرگ‌ترین رویداد نوآوری و فناوری در کشور شده است و هر ساله افتخار میزبانی بیش از ۷۰‌هزار مخاطب از سراسر جهان به صورت حضوری و مجازی را دارد.

از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۶ نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری INOTEX با حضور شرکت‌های خارجی و داخلی با رویکرد تبادل فناوری و با هدف توسعه روابط در حوزه فناوری‌‌‌های پیشرفته و تعریف همکاری‌‌‌های بین‌المللی جهت دستیابی مجموعه‌‌‌های ایرانی به آخرین فناوری‌‌‌های روز دنیا و بومی‌‌‌سازی آنان برگزار شده است.

از سال ۱۳۹۷ تاکنون، نمایشگاه اینوتکس با حضور کلیه اجزای زیست بوم نوآوری و فناوری کشور و با سه هدف اصلی توسعه همکاری و مشارکت بین بازیگران کلیدی زیست بوم نوآوری و فناوری، جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌‌‌ها و شرکت‌ها و نیز معرفی فرصت‌‌‌های نوین سرمایه‌گذاری و شبکه‌‌‌سازی و تولید محتوای ناب آموزشی برگزار شده است.