مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به اینکه در این نمایشگاه ۱۲۴ مساله ۳۷ شرکت تابعه این سازمان احصا شد گفت: از شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان و معاونت علمی و فناوری رئیس‌‌‌جمهور درخواست داریم که در رفع این مسائل به ما کمک کنند که نتیجه آن افزایش امنیت غذایی کشور و ارتقای شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان خواهد بود.

ناصر فخاری در ادامه از افزایش صادرات الکتروموتور به کشورهای همسایه و توانایی تولید ۷۵‌درصد مرغ اجداد‌‌‌ در سازمان اقتصادی کوثر خبر داد. وی گفت: از سال ۹۸ با تولید مرغ اجداد در داخل، تحریم‌‌‌ها در این حوزه را خنثی کرده‌‌‌ایم و امروزه ۷۵‌درصد مرغ اجداد در این سازمان تولید می‌شود.فخاری افزود: آمریکا و دیگر کشورها به خیال خود فکر می‌‌‌کردند با تحریم مرغ اجداد، امکان تولید آن در داخل کشور ما وجود نخواهد داشت، اما اکنون با افتخار همه مرغ اجداد در داخل تولید می‌شود و سه سال است هیچ مرغ وارداتی نداشته‌‌‌ایم. لذا با تولید انبوه مرغ اجداد، وابستگی ما به کشورهای دیگر به صفر رسیده است.وی گفت: یک ‌‌‌درصد تولید مرغ کشور در سازمان اقتصادی کوثر انجام می‌شود که بر اساس برنامه قرار است طی سه سال آینده این رقم به ۲۰‌درصد برسد.مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر همچنین به پیشرفت این سازمان در تولید الکتروموتورها هم اشاره کرد و گفت: بخش صنعتی این سازمان بخشی از نیازهای ترکیه و عراق را تامین می‌کند. شرکت جمکو صادرکننده نمونه هم انتخاب شده است.به گفته فخاری، امسال شرکت‌های تابعه این سازمان ۳۰۰‌درصد رشد داشته‌‌‌اند که فقط ۵۰‌درصد آن مربوط به افزایش تورم است و بقیه به دلیل فعالیت شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان صورت گرفته است.

سازمان اقتصادی کوثر پیشگام جبهه اقتصادی کشور

در ادامه معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: بنیاد شهید پیشگام جبهه اقتصادی کشور است.روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی افزود: علم و فناوری کلید پیشرفت کشور است. این پیشرفت علمی و تولیدات دانش‌بنیان از حمایت‌های مستقیم مقام معظم رهبری برخوردار بوده است. وی تصریح کرد: روزگاری بنیاد شهید در جبهه‌های دفاع مقدس پیشقدم بود و امروزه این بنیاد در حرکتی آرمانی، پیشقدم عرصه‌های تولید، اقتصاد و امور دانش‌بنیان است.

حرکت در راه تولید استراتژیک

همچنین معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نمایشگاه تصریح کرد: امروزه شاهد توسعه تولیدات استراتژیک اقتصادی کشور در سازمان اقتصادی کوثر هستیم.سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: خوشبختانه سازمان‌های وابسته به بنیاد شهید و به‌ویژه شرکت‌های تابعه سازمان اقتصادی کوثر پاسخگوی بخش عظیمی از نیازهای استراتژیک کشور در بخش‌های اقتصادی، کشاورزی، صنعت و علمی هستند.وی افزود: با توجه به محدودیت‌های تحریم اقتصادی، کار و فعالیت در بخش تولیدی کشور با چالش‌هایی روبه‌روست و کار هر بخشی نیست، اما شرکت‌های تابعه سازمان اقتصادی کوثر به درستی توانسته‌اند یاری‌رسان دولت و حاکمیت در امور تولیدی و اقتصادی باشند.قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به نیاز نظام اسلامی به رشد و توسعه تولیدات کشور گفت: بنیاد شهید آمادگی کامل دارد تا با تمام بخش‌های تولیدی و اقتصادی دولت به‌خصوص در بخش‌های دانش‌بنیان همکاری و تعامل داشته باشد.وی در پایان اظهار امیدواری کرد: به‌زودی شاهد انعقاد قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی میان بخش‌های مختلف تولیدی با سازمان اقتصادی کوثر باشد.