متنوع‌ترین حوزه‌های کشاورزی در دستان شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر

در این نشست مدیرعامل شرکت سرمایه‌‌گذاری کشاورزی کوثر هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را افزایش بهره‌وری در تولید برای ارتقای کیفیت محصول، کاهش هزینه تولید و سهولت برخورداری‌های عمومی و پیشگامی در بهره‌برداری از دانش برای مقابله با موانع از جمله وابستگی به واردات، انطباق با شرایط خشکسالی و فرآورده‌سازی براساس ذائقه هموطنان عنوان کرد. محمد‌صادق واعظی گفت: دغدغه روزآمدی و بازطراحی صنایع با محوریت آخرین یافته‌های حوزه علمی و پژوهشی و انطباق روندهای تولید با استانداردهای برآمده از فضای دانشگاه اگرچه تازگی ندارد اما با نام‌گذاری سال جاری شکل تکلیف به خود گرفت و موجب هم‌افزایی همه‌جانبه در میان همه بخش‌ها شد. وی با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر یکی از متنوع‌ترین حوزه‌های کشاورزی است که در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ شهره است، افزود: این هلدینگ متعلق به بنیاد شهید است امیدوارم با قدم‌هایی که بر‌می‌داریم بتوانیم ذره‌ای از رشادت‌های ایثارگران را جبران کنیم و برکات آن به خانواده شهدا برسد.

سرمایه‌گذار دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز در این مراسم گفت: هدف اصلی از انعقاد این قرارداد این است که ما بتوانیم سرمایه‌گذاری خوبی از لحاظ علمی و دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی انجام دهیم. از دوستانی که به دانشگاه تهران اعتماد کردند قدردانی می‌کنیم. آنها مسائل خود را در قالب این تفاهم‌نامه که بعد منجر به یکسری قرارداد می‌شود برای ما مطرح کردند ما هم با رویکرد دانش و پتانسیل‌های دانشگاه مسائل موجود در حوزه‌های کشاورزی را حل و رفع می‌کنیم. مهدی فکور افزود: با توجه به تقاضای متولیان امر معمولا بر فرآورده‌های گوشت، مرغ و تخم مرغ با روش‌های علمی و بهینه تمرکز می‌شود تا بتوانیم کیفیت و تولید را افزایش دهیم. وی در پاسخ به این پرسش که این تفاهم‌نامه باعث چه میزان اشتغال می‌شود نیز گفت: این تفاهم‌نامه‌ها منجر به یکسری قراردادها می‌شود و در قالب آنها این موضوع نیز بررسی می‌شود.

ایجاد دو مرکز شتاب‌دهی و مزرعه نوآوری

مدیرعامل شرکت توسعه کسب و کار رویش نیز در این نشست گفت: این موسسه از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده است و از ۶ ماه گذشته به‌شدت در این حوزه فعال شده‌ایم. علیرضا یوزباشی افزود: فعالیت‌های ما در حوزه‌های پر‌ریسک است و فعالیت‌های زیادی در حوزه دانش‌بنیان شروع کرده‌ایم و در بحث کسب و کارهای خرد نظیر فعالیت‌های دامپروری نیز اقداماتی انجام داده‌ایم. وی با بیان اینکه هشت تیم احصای چالش در شرکت‌ها مستقر شدند، بیان کرد: با همکاری دانشگاه تهران به زودی دو مرکز شتاب‌دهی و مزرعه نوآوری راه‌اندازی می‌شود.