به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از جاست اتو، این خودروساز که در شهر گوانگژو در جنوب چین مستقر است، اظهار کرد قراردادی را با یک شرکت خرده‌‌فروشی اتریشی با نام Billa برای فروش خودروهای خود در سوئد امضا کرده است. همچنین اکسپنگ قصد داشت این هفته یک فروشگاه خودگردان را در استکهلم افتتاح کند که نخستین فروشگاه آن در اروپا خواهد بود.

این شرکت اضافه کرد قراردادی را نیز با فروشنده خودروی اروپایی گروه امیل فری برای فروش خودروهای خود در هلند امضا کرده است. بر اساس این قرارداد، امیل فری یک شبکه فروش و خدمات برای اکسپنگ ایجاد کرده و فروشگاه‌های برند خود را در این کشور مدیریت خواهد کرد. نخستین خروجی اکسپنگ برای افتتاحیه در ماه مارس برنامه‌ریزی شده است.

اکسپنگ در ماه اوت گذشته با فعالیت‌های خرده‌فروشی خود در نروژ وارد اروپا شد که یک کشور دوستدار خودروهای برقی است و مدل‌های باتری‌دار G۳ و P۷ خود را در این کشور به فروش رساند. این شرکت گفت قصد دارد حضور اروپایی خود را با ترکیبی از فروشگاه‌های خودگردان و شبکه‌های خرده‌فروشی و خدماتی که توسط شرکت‌های محلی اداره می‌شوند، ایجاد کند.

اکسپنگ می‌خواهد از تقاضای رو به رشد برای خودروهای برقی در این منطقه استفاده کند، که توسط مشوق‌‌های سخاوتمندانه دولتی هدایت می‌شود. به عنوان مثال، اسلو، پایتخت نروژ، پارکینگ، شارژ رایگان و حتی خطوط اختصاصی مربوط به خودروهای برقی را در اختیار رانندگان خودروهای برقی قرار می‌دهد. بر اساس گزارش انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) در سال گذشته نزدیک به ۸۸۰ هزار خودروی برقی در اتحادیه اروپا فروخته شد که ۹ درصد از فروش خودرو در این منطقه را به خود اختصاص داده است، این در حالی است که این میزان در سال ۲۰۱۹ تنها ۲ درصد بوده است. کشورهای اسکاندیناوی از نظر نفوذ در بازار خودروهای برقی در اروپا پیشتاز هستند، به ویژه نروژ که در سال گذشته حدود دوسوم خودروهای جدید فروخته شده در این کشور مدل‌های باتری‌دار بودند و پس از آن ایسلند، هلند، سوئیس و سوئد قرار دارند.

مدیرعامل شرکت اکسپنگ، هه ژیآپنگ در بیانیه‌‌ای اظهار کرد: سفر جهانی ما از اروپا آغاز می‌شود که به دلیل تعهد ما به استفاده از خودروهای الکتریکی هوشمند است. ما قویا از استراتژی توسعه خودروهای برقی اروپا حمایت می‌کنیم و در حال آغاز مشارکت با بازیگران محلی سطح بالا برای تسریع در ذخیره انرژی، کاهش انتشار و برق‌رسانی هستیم. از دیگر تولیدکنندگان خودروهای برقی هوشمند چینی که اروپا را هدف قرار داده‌اند، می‌توان به نیو و Li Auto و همچنین خودروسازان معتبری مانند BYD Auto اشاره کرد.