بر اساس آمار‌های خاندوزی، برآورد شده «نزدیک نیمی از ۳هزار و ۵۰۰هزار میلیارد تومان، از محل سرمایه‌گذاری‌های مدت‌دار بانک‌ها در سال ۱۴۰۲ تامین شود و حدود ۸۰۰هزار میلیارد تومان را هم بازار سرمایه محقق کند.» به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، «نزدیک ۲۷۷هزار میلیارد تومان از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، ۴۲۴هزار میلیارد تومان از محل سرمایه‌گذاری شرکت‌های دولتی و بخش عمومی و ۲۷۰هزار میلیارد تومان هم از صندوق توسعه ملی» برای سرمایه‌گذاری محقق می‌شود.

سیداحسان خاندوزی گفت پارسال سرمایه‌گذاری حوزه ماشین‌آلات و ساختمان افزایش پیدا کرد و به بالاترین عدد از زمان شروع دور دوم تحریم‌ها رسید. به گفته او، سال ۱۴۰۰ رشد تشکیل سرمایه در بخش ساختمان منفی ۷درصد بوده و پارسال به ۲/ ۱درصد رسیده؛ سال ۱۴۰۰ هم رشد حوزه ماشین‌آلات مثبت بوده و پارسال به مثبت ۴/ ۱۵درصد رسیده است. وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین خواستار در نظر گرفتن اصلاحات ساختاری «مولدسازی دارایی‌ها» در برنامه هفتم شد. آقای خاندوزی گفت با این اقدام، «نیازمند مسیر‌های بیرون مجلس یا مجوز‌های خاص و دوره‌ای نخواهیم بود».

سیداحسان خاندوزی تاسیس بانک توسعه اقتصادی را هم از نیاز‌های کشور خواند و گفت وزارت امور اقتصادی و دارایی، پیشنهاد تاسیس این بانک را به سازمان برنامه و بودجه داده بود تا در لایحه برنامه هفتم قرار بگیرد. او افزود که سازمان برنامه موافق پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی بوده، اما برخی گفته‌اند «با اصلاح اساسنامه یکی از بانک‌های تخصصی مانند بانک توسعه صادرات یا صنعت و معدن، می‌توان همان مسوولیت‌های بانک توسعه را تعریف کرد.»