۱. بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی مشمول تعاریف مندرج در ماده «یک» قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، مکلف به انتشار کلیه مصوبات، دستورالعمل‌‌‌های اجرایی، بخشنامه‌‌‌ها، ابلاغیه‌‌‌ها، اطلاعیه‌ها و... که واجد حق و تکلیف برای عموم باشد، در سامانه‌‌‌های اختصاصی خود هستند (مواردی که دارای طبقه‌‌‌بندی است از شمول این حکم مستثنی است).

۲. بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی مشمول تعاریف مندرج در ماده «یک» قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، مکلفند ذیل کلیه مصوبات، دستورالعمل‌‌‌های اجرایی، بخشنامه‌‌‌ها، ابلاغیه‌‌‌ها، اطلاعیه‌‌‌ها و...، یک رونوشت با عنوان معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری برای بارگذاری در سامانه ملی قوانین و مقررات کشور داشته باشند.

۳. بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی مشمول مکلفند کلیه اقدامات لازم در راستای تحقق اهداف و اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، آیین‌‌‌نامه‌‌‌ها و شیوه‌‌‌نامه‌‌‌های مربوط به آن به‌منظور دسترسی عمومی به اطلاعاتی را که موجد حق و تکلیف برای عموم باشد، از جمله ایجاد زیرساخت‌‌‌های مربوط و... معمول کنند.

در پایان این بخشنامه آمده است: ضمن ابلاغ مراتب به قید تسریع و با لحاظ مفاد بخشنامه شماره ۱۴۹۱۵۳‌‌‌‌‌/ ۹۶ مورخ ۱۶‌‌‌‌‌/ ۵‌‌‌‌‌/ ۱۳۹۶ به تمامی واحدهای ذی‌‌‌ربط بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به عمل آید.