در فرآیند جست‌وجوی بالگرد ریاست جمهوری از امکانات خارجی استفاده نشد

پیرحسین کولیوند که فرماندهی عملیات جست‌وجوی بالگرد سانحه‌دیده ریاست جمهوری را برعهده داشت، با قدردانی از پیشنهاد کمک کشورهای خارجی در  مورد جزئیات انجام عملیات گفت: در فرایند جست‌وجو و پیدا کردن بقایای بالگرد حامل رئیس جمهور از امکانات و اطلاعات هیچ کشور خارجی استفاده نشده بلکه صرفا از تخصص، مهارت، فناوری و تجهیزات موجود در هلال احمر استفاده شد. 

وی افزود: عملیات جست و جو، پیچیده و بسیار سنگین بود زیرا در محیطی با شرایط جوی نامناسب و با میدان دید بسیار کم، بالگرد سقوط کرد و همین امر سبب شد تا عملیات به کندی پیش برود.

رئیس هلال احمر ادامه داد: سانحه برای بالگرد در ارتفاع ۲۵۰۰ متری رخ داده که منطقه‌ای صعب العبور است و سبب شد تا نیروها مدت زمان بیشتری برای رسیدن به بالگرد صرف کنند.

این مقام مسئول در هلال احمر توضیح داد: بیش از ۲ هزار نیرو در عملیات جست وجوی بالگرد رئیس جمهور  حضور داشتند و از تمامی ظرفیت‌های داخلی برای این عملیات استفاده شد.

کولیوند تصریح کرد: بالگرد در ساعت ۵ صبح توسط پهپاد هلال احمر کشف و نیروهای هلال‌احمر فاصله ۲ کیلومتری تا بالگرد را پس از حدود ۴۰ دقیقه طی کردند و به محل پیکر مطهر شهدا رسیدند.

خبر مرتبط
گزارش لحظه به لحظه؛ واکنش چهره‌های سیاسی به شهادت ابراهیم رئیسی/ واکنش آیت الله وحید خراسانی

سیاستمداران و چهره های سیاسی پیام هایی را منتشر و شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.