کاخ سفید: پیام‌هایی درباره اسکله دریایی غزه به حماس ارسال کردیم

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در این باره اظهار کرد: آمریکا به طور غیرمستقیم پیام‌هایی را درباره اسکله دریایی که در سواحل غزه ایجاد کرده بود به جنبش حماس ارسال کرد و ماهیت و روش عملیات آن را برای آن توضیح داد.

خبر مرتبط
حماس به افتتاح اسکله آمریکا در سواحل غزه واکنش نشان داد

حماس با صدور بیانیه‌ای به افتتاح اسکله آمریکا در سواحل واکنش نشان داد و تاکید کرد که مقاومت با حضور هر نیروی نظامی خارجی در سرزمین فلسطین مخالف است.

وی به شبکه الجزیره گفت: ما راه‌های غیرمستقیم برای ارسال پیام‌ به حماس داریم و به آنها پیام‌هایی در مورد اینکه اسکله چیست و چگونه کار می‌کند ارسال کردیم.

کربی ادعا کرد: اگر توافقی بر سر آتش‌بس حاصل شود، هیچ مخالفتی با ادامه عملیات اسکله دریایی در غزه وجود ندارد.

این مقام آمریکایی ادامه داد: تایید می‌کنم که اسکله دریایی در غزه یک اسکله موقت است و دائمی نخواهد بود و ما به شرکای اسرائیلی خود درباره ضرورت بازگشایی گذرگاه‌های زمینی و اینکه اسکله دریایی از گذرگاه‌ها پشتیبانی می‌کند، توضیح دادیم.

وی ضمن تکذیب اخبار منتشر شده مبنی بر استفاده از این اسکله دریایی به عنوان پایگاهی در منطقه مدعی شد: اسکله شناور برای یک هدف طراحی شده است و آن رساندن غذا و آب و دارو به فلسطینی‌ها است.

کربی در ادامه از آغاز به کار رسمی اسکله شناور آمریکا در غزه خبر داد و گفت: کامیون‌های حامل کمک رسانی هم اکنون از طریق اسکله دریایی وارد غزه شده‌اند.

وی اضافه کرد: باید اطمینان حاصل کنیم که فلسطینی‌ها بدون مشکل کمک‌ها را دریافت می‌کنند و هنگام دریافت آن هدف قرار نخواهند گرفت. ما با اسرائیلی‌ها گفت‌وگو کردیم تا از تکرار اتفاقی که برای کارگران «آشپزخانه بین‌المللی مرکزی» افتاد، اجتناب کنیم.

آمریکا درحالی با ایجاد این اسکله دریایی شناور تلاش می‌کند تا خود را به عنوان یک کمک‌رسان به اهالی غزه به جهان معرفی کند که طی بیش از هفت ماه جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در این باریکه حامی اصلی این رژیم بوده است و از دادن هیچ تسلیحاتی به صهیونیست‌ها برای کشتن کودکان و زنان بی‌گناه در نوار غزه دریغ نکرده است.

ایجاد اسکله شناور در سواحل غزه که به یک آبراه به ظاهر برای رساندن کمک به نوار غزه متصل است، نگرانی‌ها نسبت به سوء استفاده از تراژدی ساکنان نوار غزه برای پیش بردن طرح کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از سرزمین‌شان را افزایش داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.