گشت اتهام حماس به سمت آمریکا

  یک منبع ارشد در جنبش حماس در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد: عقب ‌نشینی مداوم آمریکا از طرح‌هایش و طرفداری از رژیم صهیونیستی باعث ایجاد بحران در مذاکرات تبادل اسرا شده است.

وی گفت: ما رویکرد خود را نسبت به پیشنهادات میانجی گرها از جمله واشنگتن بنابر طرح پاریس ۲ اعلام کردیم .

خبر مرتبط
حماس: تل‌آویو شکست خورده و نمی‌تواند هیبت فروریخته خود را احیا کند

یک عضو حماس تاکید کرده که امیدوار است کشورهای عربی در مورد جنایت‌ها و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه از خود نشان دهند.

این منبع اضافه کرد: رژیم صهیونیستی این طرح را نپذیرفت بنابراین آمریکا از طرح عقب‌نشینی و پیشنهادی مطرح کرد که کاملا در راستای موضع این رژیم است.

وی افزود: رفتار آمریکا توافقی به دنبال نخواهد داشت، بلکه منجر به افزایش تنش و خونریزی ها خواهد شد.

به گزارش ایرنا، منابع خبری اخیرا اعلام کردند که مذاکرات مربوط به آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی به بن بست رسیده و همه پیشنهادهای مطرح شده از سوی همه طرف‌ها برای توافق راه به جایی نبرده است.

منابع آگاه به رای الیوم اعلام کردند که حماس چرخش جدیدی در مذاکراتش با رژیم صهیونیستی پس از گذشت بیش از ۱۹۳ روز از جنگ خونین علیه غزه داشته؛جنگی که قریب به ۱۰۰ هزار شهید، زخمی و مفقود بر جای گذاشته است.

این منابع بیان کردند: تل آویو از مذاکراتی که با میانجی‌گری قطر، مصر و حتی آمریکا انجام می‌شود، به عنوان دستاویزی برای وقت کشی به منظور انجام کشتارهای دیگر در غزه بهره می‌برد و حماس به فراخواندن هیات خود و تعلیق مشارکت در این مذاکرات تا زمان گام موثر از جانب طرف مقابل در زمینه تعامل با شروطی که روی میز مذاکره گذاشته، تهدید کرده است.

منابع یادشده اعلام کردند: تداوم مذاکرات پیچیده و بی حاصل به نفع بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که به دنبال طولانی کردن جنگ از بیم محاکمه و بازخواست در داخل اراضی اشغالی است و این موضوع از جانب حماس پذیرفتنی نیست.

این منابع افزودند: حماس در سایه جنایاتی که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب شده، باب مذاکرات را نخواهد گشود و میانجی‌گران را در برابر گزینه های فشار بر روی اسرائیل از طریق تعیین زمان مشخص برای شروع مذاکرات جدی و ملموس یا بستن کامل پرونده قرار داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.