جدیدترین جزئیات از تغییر ساعات کاری سال 1403/کارمندان منتظر این اتفاق باشند

روز گذشته حسین گودرزی، نماینده مردم دورود و ازنا و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص یک مصوبه مربوط به ساعات کاری گفته بود: «قانون اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل تعیین دو روز تعطیلی در هفته و کاهش ۱۶ ساعت کار ماهانه برای تمامی کارکنان به عنوان یکی از اولویت های مصوبات کمیسیون اجتماعی مجلس در سال ۱۴۰۳ معرفی شده است.»

وی در این زمینه تأکید کرده بود: «در واقع کلیات آن تصویب شده و شور دومی است. باید به سرعت ماده و تبصره‌های آن تصویب شوند، چرا که میلیون‌ها نفر منتظر تصویب این قانون هستند.»

به موجب لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، «ساعات کار کارمندان دولت چهل و دو نیم ساعت در هفته است و ترتیب و تنظیم ساعات کار ادارات با پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب هیئت وزیران تعیین می گردد. تغییر ساعت کار کارمندان با رعایت سقف مذکور و در چارچوب ضوابط پیشنهادی سازمان اداری و استخدامی کشور که به تصویب هیئت وزیران می رسد، بر عهده دستگاه ذی ربط می‌باشد. میزان ساعات تدریس معلمان و اعضاء هیئت علمی از ساعات موظف، در طرح های طبقه بندی مشاغل ذی ربط تعیین خواهد شد.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.