آخرین وضعیت مالکیت سرخابی‌ها/واکنش سازمان بورس

باشگاه استقلال نیز همانند باشگاه پرسپولیس این روزها در معرض اخبار تغییر مالک جدید قرار دارد و این روزها اخبار آن حسابی نقل محافل است. در جدیدترین خبر هم شاهد واکنش بانک تجارت به خبر واگذاری مالکیت باشگاه استقلال بودیم.

در این زمینه بانک تجارت نیز با ارسال نامه ای به سازمان بورس درباره مالکیت باشگاه استقلال اعلام کرده است که متن آن بدین شرح است: 

«جناب آقای واشقانی فراهانی

رئیس محترم اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار

موضوع: شفاف‌سازی پیرامون تحصیل سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال سهام باشگاه فرهنگی ورزشی

با سلام و احترام؛

«بازگشت به نامه با شماره پیگیری ۱۱۷۳۰۵۲ درباره تحصیل سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال توسط بانک تجارت به استحضار می‌رساند؛ مذاکراتی در این زمینه با تعدادی از بانک‌های کشور از جمله بانک تجارت صورت گرفته، لیکن با در نظر گرفتن الزامات قانونی و مقرراتی تاکنون تصمیمی اتخاذ نشده است.

بدیهی است در صورت وقوع رویداد با اهمیت مراتب متعاقباً به اطلاع سهامداران محترم خواهد رسید.

14030115111221614297313310

در این نامه حداکثر زمان پاسخگویی قبل از شروع معاملات بورس در تاریخ ۱۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ قید شده است.

خبر مرتبط
آخرین حاشیه جلسه هئیت دولت در سال جاری/ واگذاری سرخابی‌ها به کجا رسید؟

سخنگوی دولت در حاشیه جلسه حیاط دولت درباره آخرین وضعیت واگذاری استقلال و پرسپولیس اعلام کرد: دولت با واگذاری سرخابی‌ها به ۲ بانک خصوصی موافق است و مذاکرات اولیه برای این واگذاری نیز صورت گرفته است.

نامه بانک ملت درباره پرسپولیس

بانک ملت در روزهای گذشته نسبت به انتشار خبر مالکیت باشگاه پرسپولیس از سوی برخی رسانه ها واکنش نشان داد و در اطلاعیه ای شفاف سازی کرد و نوشت:‌

1eoCcAgsOGM6

«موضوع نامه: شایعات مطرح شده درباره پیرامون تحصیل سهام باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس

عطف اطلاعیه به شماره پیگیری  1173041  مورخ  1403/01/08 به استحضار می‌رساند با توجه به درج آگهی  واگذاری سهام‌های باشگاه مذکور، مذاکراتی با چند بانک از جمله بانک ملت انجام گرفته و با توجه به چارچوب‌های قانونی و مقررات، در صورت رخداد با اهمیت  متعاقباً اطلاع‌رسانی انجام خواهد گرفت.

این نامه با امضای سیدنقی شمسی عضو هیئت عامل و معاون مدیرعامل در امور مالی بانک ملت تنظیم شده است.»

هر چند هر ۲ بانک ملت و تجارت مذاکره درباره مالکیت باشگاه سرخابی ها را تایید کرده اند اما واگذاری قطعی سهام ۵۱ درصدی هر کدام از این ۲ باشگاه هنوز در ابهام مانده است. 

از سوی دیگر، شروین اسبقیان، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان به ایسنا اعلام کرده است: «کار خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به خوبی پیش می‌رود و جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد.»

واکنش سازمان بورس

این در حالیست که شرکت‌های بورسی موظف هستند در راستای شفافیت اقتصادی و رعایت حقوق سهامداران، اطلاعات با اهمیت خودشان را در  سامانه کدال (سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران بورس و فرابورس ایران) منتشر کنند. در روز هشتم فروردین ماه سال جاری، سازمان بورس با ارسال نامه‌ای به بانک تجارت خواستار توضیح درباره اخباری مبنی بر قبول مالکیت استقلال شده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.