قضات بلندپایه این کشور نامه تهدید آمیز دریافت کردند / تدابیر امنیتی در دیوان عالی

 نامه تهدید آمیز به قاضی فائز عیسی رئیس دیوان عالی (رئیس قوه قضائیه) و ۳ نفر دیگر از قضات بلندپایه امروز توسط مسوولان دبیرخانه ریاست دیوان عالی در اسلام‌آباد دریافت شد.

همچنین چهار نفر از قضات دادگاه عالی لاهور مرکز ایالت پنجاب نیز از دریافت نامه‌های تهدید آمیز و پاکت حاوی پودر مشکوک خبر دادند. این وضعیت منجر به تشدید تدابیر امنیتی در دیوان عالی در اسلام‌آباد و همچنین افزایش ضریب امنیتی برای قضات دادگاه عالی لاهور شده است.

خبر مرتبط
پاکستان بر گسترش روابط با ایران تاکید کرد + فیلم

نخست‌وزیر پاکستان با اشاره به دیدار سال گذشته خود با رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در نقطه مشترک مرزی و اهمیت توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور، تاکید کرد که اسلام‌آباد اهمیت زیادی برای روابط خود با تهران قائل است.

رئیس دادگاه عالی اسلام‌آباد در واکنش به ارسال پاکت‌های مشکوک، ضمن فراخواندن مسئولان امنیتی و انتظامی، اظهار داشت که به نظر می‌رسد این یک اقدام تهدیدآمیز علیه قضات است.

روز گذشته کشف پاکت‌های نامه حاوی پودر مشکوک در دفتر قضات ارشد دادگاه عالی در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان، باعث نگرانی مسئولان امنیتی و قضایی این کشور شد.

ارسال نامه‌های تهدید آمیز علیه قضات بلندپایه و همچنین دریافت پاکت‌های حاوی پودر در دادگاه عالی اسلام‌آباد درحالی گزارش می‌شود که ۶ نفر از قضات این دادگاه هفته گذشته طی نامه‌ای بی سابقه به رئیس دیوان عالی پاکستان نسبت به دخالت دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در فرآیند قضایی و تحت فشار قرار دادن قضات شکایت کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.