انهدام یک شبکه تروریستی در پاکستان/عامل انتحاری تبع کدام کشور بود؟

 

به گزارش شبکه جیو نیوز پاکستان، اداره ملی مبارزه با تروریسم در ادامه عملیات شناسایی و بازداشت عوامل حمله مرگبار به مهندسان چینی در ایالت خیبرپختونخوا، از شناسایی یک شبکه تروریستی وابسته به گروه تحریک طالبان پاکستان خبر داد.

مسوولان امنیتی پاکستان اعلام کردند که ۱۰ نفر از تروریست‌های دخیل در حمله به مهندسان چینی و تسهیل گران این توطئه بازداشت و شبکه آنان نیز متلاشی شد.

اداره ملی مبارزه با تروریسم پاکستان افزود که طراح اصلی این عملیات تروریستی نیز بازداشت شده و عامل انتحاری نیز تبعه افغانستانی بوده است.

حمله هفته گذشته به اتباع چینی در پاکستان بار دیگر روابط دو کشور همسایه و همپیمان را با تهدید تروریسم روبرو ساخته است.

مقامات ارشد چین خواستار اقدامات فوری طرف پاکستانی برای شناسایی عوامل حمله به مهندسان چینی شده و تاکید کردند که دشمنان دو کشور درصدد تخریب روابط و همکاری‌های مشترک هستند.

جمعه گذشته چین برای بررسی جوانب حمله اخیر علیه اتباع این کشور در پاکستان، یک تیم ویژه تحقیقاتی به اسلام‌آباد اعزام کرد. در حمله انتحاری روز سه‌شنبه (۷ فروردین) در ایالت خیبرپختونخوا پاکستان ۵ مهندس چینی و یک تبعه پاکستانی کشته شدند.

پیش تر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: چین و پاکستان دشمنان مشترک خود را می شناسند و ما به صراحت اعلام می‌کنیم که هر کشور، گروه یا هر فردی که در پاکستان اتباع چینی را هدف قرار دهد، دشمن ما و چین به شمار می‌رود.

ممتاز زهرا گفت: روابط راهبردی و دیرینه ما با چین از اهمیت بالایی برخوردار است و اسلام‌آباد معتقد است که دشمنان ۲ کشور درصدد تخریب روابط ما هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.