پیام نخست وزیر پاکستان درباره وضعیت انتخابات این کشور

انوار الحق کاکر طی پیامی برگزاری موفقیت آمیز انتخابات عمومی این کشور در فضای آرام، شفاف و مسالمت آمیز را به نهادهای انتخاباتی، انتظامی و نیروهای مسلح پاکستان تبریک گفت‌.

خبر مرتبط
وقوع ۳ رویداد امنیتی در جریان انتخابات پاکستان/ «تی‌تی‌پی» یک مرکز رأی‌دهی را تصرف کرد

رسانه‌های پاکستانی تاکنون از وقوع سه رویداد امنیتی و تصرف یک مرکز رأی‌دهی توسط «تی‌تی‌پی» در روند انتخابات سراسری این کشور خبر داده‌اند.

زمان رسمی اخذ رای در تمامی حوزه‌های انتخاباتی مجالس ملی و ایالتی در شهرهای مختلف پاکستان ساعت ۱۷ عصر امروز به وقت محلی به پایان رسید و اکنون شمارش آرا ادامه دارد.

باوجود تدابیر شدید امنیتی در پاکستان وقوع چند انفجار تروریستی در ایالات خیبرپختونخوا و بلوچستان این کشور جان ۶ نفر از نیروهای امنیتی را گرفت و تعدادی دیگر زخمی شدند.

خبر مرتبط
ستاد انتخاباتی پاکستان بهم ریخت/ یک مامور امنیتی کشته شد

پلیس ایالت خیبر پختونخوا در شمال غرب پاکستان امروز (پنجشبه) اعلام کرد، در جریان حمله به کارمندان حوزه انتخابی در این ایالت، یک مامور امنیتی کشته شد. پاکستان امروز شاهد برگزاری انتخابات است.

نخست وزیر موقت پاکستان در پیام خود گفت: انتخابات مهم امروز نه تنها گواهی بر انعطاف پذیری و قدرت فرآیندهای دموکراتیک پاکستان بلکه نشان دهنده روح تسلیم ناپذیر مردم است.

وی افزود: مشارکت و اشتیاق مردم پاکستان سنگ بنای این روند دموکراتیک بوده است. مشارکت بالای رای دهندگان نشانه روشنی از تعهد عمومی برای شکل دادن به آینده روشن است.

نخست وزیر پاکستان گفت: با وجود حوادث اندک تروریستی در ایالات خیبرپختونخوا و بلوچستان، تلاش‌های نیروهای امنیتی و کمیسیون انتخابات برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در سراسر کشور قابل ستایش است.

در انتخابات امسال پاکستان ۱۲۸ میلیون و ۵۸۵ هزار و ۷۶۰ نفر واجد شرایط رای دادن بودند که بیش از ۶۹ میلیون و ۲۶۳ هزار نفر از آنها مرد و بیش از ۵۹ میلیون و ۳۲۲ هزار نفر نیز زن هستند.

شبکه‌های خبری پاکستان هم اکنون در حال اعلام نتایج غیررسمی نتایج انتخابات در حوزه‌های مختلف این کشور هستند با این حال نتیجه نهایی و اعلام رسمی هرگونه پیشتازی احزاب از سوی کمیسیون انتخابات پاکستان اعلام خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.