افتتاح نخستین مرکز ارتباطات تخصصی سکته مغزی در خوزستان

 

دکتر فرهنگ کره‌بندی، اظهار کرد: نخستین مرکز ارتباطات تخصصی ویژه بیماران سکته مغزی کشور صبح امروز (۲۶ دی‌ماه) در اهواز به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به فعالیت کد ۷۲۴ افزود: کد ۷۲۴ به معنی فعالیت هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز است. زمانی که شهروندان با اورژانس تماس می‌گیرند و بر اساس اطلاعاتی که داده می‌شود به تشخیص اورژانس به مرکز استروک معرفی می‌شوند و خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

خبر مرتبط
افراد دارای این گروه خونی در معرض سکته هستند

گروه‌های خونی مانند آ و ب، آ-ب و او از جمله گروه‌های خونی شناخته شده هستند اما در میان این گروه ها گروه خونی آ بیشتر از سایر گروه های خونی در معرض سکته هستند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه دوره آموزشی ارائه خدمات ۷۲۴ برای کارشناسان فوریت‌های پزشکی برگزار شده است، ادامه داد: در صورتی که فردی دچار علائمی مانند فلج صورت، فلج بازو و پاها در همان طرف، کاهش سطح هوشیاری، دوبینی، سرگیجه، اختلال در تکلم یا در درک کلام، تهوع و بی‌حسی اندام‌ها شود، فردی که با اورژانس تماس می‌گیرد باید با دقت علائم را به کارشناسان اطلاع دهد تا بیمارانی که با تشخیص استروک توسط فوریت‌های پزشکی به بیمارستان اعزام می‌شوند، به سرعت توسط تیم استروک تحت درمان قرار بگیرند.

شرهانی با تاکید بر لزوم اعزام زودهنگام بیمار سکته مغزی به بیمارستان برای پیشگیری از عوارض و درمان راحت‌تر عنوان کرد: مقر این مرکز در بیمارستان گلستان اهواز مستقر است و بیماران دچار سکته مغزی در این بیمارستان درمان می‌شوند. اگر بیمار سکته مغزی قبل از ۴.۵ ساعت بعد از بروز علائم به بیمارستان اعزام شود، درمان آسان‌تر خواهد بود اما بعد از این مدت، پروسه درمان وارد فاز دیگری می‌شود.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.