چین به آمریکا هشدار داد/ از اقدامات تحریک‌آمیز دست بردار

وزارت دفاع چین امروز چهارشنبه اعلام کرد مقامات نظامی چین در مذاکرات این هفته به همتایان آمریکایی گفته‌اند که پکن «هرگز» در مورد موضوع تایوان «سازش نخواهد کرد» و از آنها خواستند «اقدامات تحریک‌آمیز» در دریای جنوبی چین را متوقف کنند.

در این بیانیه آمده است: چین از آمریکا خواست استقرار نظامی و اقدامات تحریک‌آمیز خود در دریای جنوبی چین را کاهش دهد و از حمایت از اقدامات تحریک‌آمیز دیگر کشورها دست بردارد.

در ادامه بیانیه ارتش چین آمده است: ایالات متحده باید ریشه‌های مسائل امنیتی دریایی و هوایی را کاملاً درک و نیروهای خط مقدم خود را به شدت مهار کند و از اغراق و هیاهو دست بکشد.

خبر مرتبط
کنترل این شهر مرزی در چین به دست شبه نظامیان افتاد

شبه نظامیان میانمار کنترل یک شهر مرزی در چین را به دست گرفتند.

بر پایه این بیانیه؛ طرف چینی همچنین موضع جدی و نگرانی‌های اصلی خود را در مورد مسائل مربوط به منافع اصلی چین و موضوعات بین‌المللی توضیح داد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ رئیس جمهور چین در ماه آبان توافق کردند که مذاکرات نظامی بین دو کشور را که بیش از یک سال متوقف شده بود، از سر بگیرند.

به گفته واشنگتن، ژنرال چارلز سی کیو براون، افسر ارشد ارتش آمریکا، سپس در ماه آذر با ژنرال لیو ژنلی از چین دیدار و در مورد «اهمیت همکاری برای مدیریت مسئولانه رقابت» گفت‌وگو کرد.

واشنگتن خبر داد مذاکرات این هفته که در پنتاگون برگزار شد، توسط مایکل چیس، معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا و ژنرال سونگ یانچائو، ژنرال چین به پیش برده شد.

طرف چینی در بیانیه خود تاکید کرد: چین تمایل خود را برای توسعه روابط نظامی سالم و پایدار با آمریکا بر اساس برابری و احترام ابراز کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: آمریکا باید مستقیماً با نگرانی‌های چین روبرو شود و اقدامات بیشتری را انجام دهد که برای توسعه روابط بین دو ارتش مفید باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.