حمله تند وزیر امنیت داخلی اسرائیل به نتانیاهو

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی طی پیامی در ایکس(توئیتر سابق)، به اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم درباره مقصر بودن دستگاه امنیتی در موضوع شکست از مقاومت فلسطین، واکنش نشان داد.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خطاب به نتانیاهو نوشت: مساله دریافت هشدار (از سوی دستگاه امنیتی) نیست بلکه مساله اشتباه بودن سیاست کلی (کابینه در مقابل مقاومت فلسطین) است.

وی درباره دلیل شکست رژیم صهیونیستی از مقاومت فلسطین، گفت: سیاست مهار، بازدارندگی خیالی و خریدن آرامش موقت به قیمت گزاف، ریشه مشکل (شکست از مقاومت فلسطین) هستند.

نتانیاهو عذرخواهی کرد

در پی انتشار یک فایل صوتی طی چند روز اخیر از نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در آن با اطمینان می گوید که خطری از جانب حماس در غزه این رژیم را تهدید نمی کند، نتانیاهو در جدیدترین سخنانش تلاش کرد که مسئولیت شکست از مقاومت فلسطین و غافلگیر شدن را به گردن دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی این رژیم بیاندازد و خود را بی تقصیر جلوه دهد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته در واکنش به انتشار این فایل صوتی در فضای مجازی، طی پیامی در ایکس(توئیتر سابق) نوشت: در هیچ مورد و در هیچ مرحله ای، هشداری درباره نیت حماس برای جنگ (از سوی دستگاه های امنیتی) دریافت نکردم.

وی افزود: ارزیابی همه فرماندهان دستگاه های امنیتی از جمله رئیس واحد اطلاعات نظامی ارتش (امان) و رئیس سازمان امنیت داخلی(شین بت) این بود که بازدارندگی در سطح خوبی قرار دارد و حماس دنبال حل و فصل مسائل است.

بعد از اعتراض گسترده مخالفان از جمله اعضای شورای جنگ، نتانیاهو این اظهارنظر را از حساب کاربری خود در ایکس پاک و عذرخواهی کرد.

جنگ غزه هم نتوانست سران رژیم صهیونیستی را متحد کند و «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد» و عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی در پیامی، گفت: رهبری (سیاسی) باید مسئولیت پذیر باشد و از نیروهایش در زمان جنگ حمایت کند و هر اظهارنظر و اقدام دیگری به روحیه آنها صدمه می زند.

«یائیر لاپید» رهبر حزب «یش عتید» نیز در پیامی در ایکس(توئیتر سابق)، اظهارات نتانیاهو علیه ارتش و دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی را «عبور از خط قرمز» عنوان کرد و گفت: در شرایطی که ارتش در حال جنگ با حزب الله و حماس است، نتانیاهو به جای حمایت، از آنها انتقاد می کند.

وی، اظهارات نتانیاهو علیه ارتش را تضعیف کننده آن در میدان نبرد دانست و نوشت: چنین تلاش هایی برای فرار از مسئولیت و مقصر جلوه دادن دستگاه امنیتی، ارتش را در میدان نبرد با دشمنان اسرائیل تضعیف می کند.

به گزارش ایرنا، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال سرزمین فلسطین و محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی، مقاومت فلسطین در روز هفت اکتبر(۱۵ مهر) عملیاتی موسوم به عملیات «طوفان الاقصی» را آغاز کرد تا زمینه آزادسازی کامل سرزمین فلسطین، بازگشت آوارگان فلسطینی و گسترش صلح در منطقه با انحلال رژیم غاصب فراهم شود.

تجاوزگری و جنایت رژیم اسراییل علیه فلسطینی ها در این ۲۳ روز بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون منجر به شهادت بیش از هشت هزار فلسطینی در غزه و مجروح شدن هزاران نفر دیگر شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.