درخواست مهم وزارت خارجه چین از طرف آمریکایی

بر اساس این بیانیه، وزارت خارجه چین از طرف آمریکایی خواست که از حمایت فیلیپین در مورد نقض حقوق دریایی پکن دست بردارد.

سی‌جی‌تی‌ان گزارش داد، ۲ قایق فیلیپینی در ۵ آگوست (۱۴ مرداد)، با بی‌توجهی به هشدارهای مکرر چین، به آب‌های مجاور منطقه آیونگین شائول نفوذ و سعی کردند تجهیزات و مواد مورد نیاز را برای تعمیرات اساسی و تقویت کشتی نظامی به گل نشسته فیلیپین در آن منطقه تحویل این کشتی دهند.

سی ان ان زمان تانک‌های آمریکایی آبرامز به اوکراین را اعلام کرد

وزارت خارجه چین در بیانیه خود با انتقاد از حمایت آمریکا از رفتار غیرقانونی و تحریک‌آمیز فیلیپین در اعزام ۲ قایق فیلیپینی به آب‌های مجاور منطقه آیونگین شائول، افزود: منطقه آیونگین شائول همیشه بخشی از سلسله جزایر نانشا چین بوده و زمینه تاریخی این موضوع بسیار روشن است.

واکنش آمریکا به اظهارات امیرعبداللهیان/ مدرک ارائه می‌دهیم

در این بیانیه آمده است که اقدام طرف فیلیپینی ناقض حاکمیت چین و بیانیه رفتار طرفین در دریای چین جنوبی (DOC) است.

وزارت خارجه چین در این بیانیه با تاکید بر اینکه شناورهای گارد ساحلی چین (CCG)، قایق‌های فیلیپینی را طبق قانون متوقف کرده و با اقدامات مناسب به آنها هشدار داده‌اند، می‌افزاید: شناورهای گارد ساحلی چین در خصوص این ۲ قایق فیلیپینی به صورت حرفه‌ای عمل کرده‌اند.

بنا بر این بیانیه، ایالات متحده وقیحانه فیلیپین را در جهت نقض حاکمیت چین تقویت کرده است اما این اقدامات موفق نخواهد بود.

به نوشته سی‌جی‌تی‌ان، یک کشتی جنگی فیلیپین در سال ۱۹۹۹ در نزدیکی منطقه آیونگین شائول در دریای چین جنوبی به گل نشست و این امر باعث عکس‌العمل فوری و جدی چین به این موضوع شد.

از آن زمان تاکنون فیلیپین بارها قول داده است که این کشتی جنگی به گل نشسته را از این منطقه منتقل کند اما تاکنون نه تنها این کشتی جابه‌جا نشده است، بلکه تلاش‌هایی برای تعمیر و تقویت آن با هدف اشغال دائمی منطقه آیونگین شائول از سوی فیلیپین صورت گرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.