رسانه های عراق گزارش کردند که جهانگیری معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران که روز شنبه در جریان سفر به عراق و حضور در مراسم میلیونی اربعین پس از نجف وارد کربلا شد، درتماسی تلفنی با عبدالمهدی، با وی درخصوص همکاری های اربعینی و نیز  زمینه های دیگر همکاری میان دو کشور گفت و گو کرده است. 

این گزارش حاکی است: عبدالمهدی با تاکید بر اهمیت همکاری های فشرده برای تقویت روابط دو کشور، اهمیت نقش اربعین در وحدت ملت های مسلمان منطقه را یادآور شد. 

وی همچنین با استقبال از حضور جهانگیری و زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی (ع) از آنان قدردانی کرد. 

نخست وزیر عراق همچنین ضمن ابلاغ سلام گرم خود به حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، تقویت بیش از پیش روابط دو کشور را مورد تاکید قرار داد.  

جهانگیری نیز در این مکالمه تلفنی، ضمن قدردانی ویژه از مهمانوازی و خدمت رسانی دولت و ملت عراق به میلیون ها زائر اربعین و از جمله زائران ایرانی، آن را کاری بزرگ دانست و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مساعدت در این زمینه را یادآوری کرد. جهانگیری صبح امروز (شنبه، ۲۷ مهر و مصادف با اربعین حسینی) عازم نجف شد، استاندار نجف و سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد از اسحاق جهانگیری در بدو ورود به فرودگاه نجف استقبال کردند.

معاون اول رئیس جمهوری بعد از حضور در مسیر نجف به کربلا در راهپیمایی بزرگ اربعین، به زیارت حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مشرف شد. وزیر ورزش و جوانان، وزیر آموزش و پرورش و معاون امور مجلس ریاست جمهوری در این سفر معاون اول رئیس جمهوری را همراهی می کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.