ولیعهد عربستان چندی پیش سخنان بسیار دوستانه ای خطاب به اسرائیل بیان کرد. اسرائیل دیگر از نظر دیپلماتیک در انزوا قرار ندارد. تل آویو نه تنها می تواند به آمریکایی ها، بلکه به شکل تعجب آوری به عربستان سعودی نیز می تواند امید ببندد.

در بخشی از این گزارش آمده است: کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس رفته رفته به سوی اسرائیل گام برمی دارند.

ولیعهد عربستان به تازگی و در سفری به آمریکا، در مصاحبه با مجله آمریکایی آتلانتیک، ضمن ابراز تمایل خود برای ایجاد رابطه با رژیم اشغالگر قدس گفت: اسرائیل در مقایسه با وسعتش یک اقتصاد بزرگ و رو به رشد است. البته که ما منافع مشترک زیادی با اسراییل داریم و اگر صلحی برقرار شود، سود زیادی میان اسرائیل و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و کشورهایی مانند مصر و اردن ایجاد می شود.

ولیعهد نوپای سعودی در مصاحبه با نشریات خارجی و دیدارهای دیپلماتیک خود با مقامات غربی تمایلات صهیونیستی خود را علنی ساخته و با موجی از واکنش ها روبرو شده که از آن جمله می توان به اعلام انزجار مبارزان فلسطینی از رهبران ریاض در جریان خیزش اخیر مردم نوار غزه اشاره کرد.

در تبیین علل گرایش مقامات ریاض به عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس همچنان که اشاره شد می توان به همسویی در موضوع ضدیت با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.