محمدباقر نوبخت، عصر امروز (پنجم بهمن) در نشست ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: کارهای خوبی در مناطق زلزله زده استان انجام شده با این وجود کارهای زیادی نیز هنوز مانده که باید کمک کنیم به انجام برسد.

نوبخت افزود: قصد دولت این است با تمام وجود به مردم این مناطق کمک کند و از کنار این مساله تا حل تمام مشکلات نخواهیم گذشت.

وی گفت: رفع مشکلات این عزیزان هم مطالبه مقام معظم رهبری از مسئولین است و هم شخص رییس جمهور با تمام وجود علاقمند و پیگیر رفع مشکلات مردم مناطق زلزله زده است.

نوبخت به برخی مسائل پیش آمده در جریان بازدید رییس جمهور از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: برخی بداخلاقی ها مانند اینکه گفته شود رییس جمهور در بازدید از مناطق زلزله زده از خودرو پیاده نشد و به میان مردم نرفت ما را دلخور و دلسرد نخواهد کرد و با تمام وجود به مردم این مناطق کمک خواهیم کرد، هر چند که رییس جمهور در بازدید از این مناطق به میان مردم رفت و خواست بین آنان سخنرانی کند، ولی چون جایی برای سخنرانی نبود از او خواستند روی ماشین برود و از آنجا با مردم سخن بگوید.

وی همچنین با بیان اینکه نیاز است اعتبارات دیگری جهت بازسازی مناطق زلزله زده تزریق شود، گفت: در اولین جلسه هیات دولت در روز یکشنبه هفته آینده این موضوع را مطرح خواهیم کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: یکسری موارد خاص هم وجود دارد که در سرفصل کمک‌ها دیده نشده و توافق کردیم استاندار استان این موارد را هماهنگ و اعلام کنند. ما نیز اگر از اختیارات سازمان برنامه و بودجه باشد انجام می دهیم و اگر نیاز به اخذ اجازه قانونی از هیات دولت داشت موضوع را در دولت پیگیری خواهیم کرد.

وی همچنین با تقدیر از تلاش استاندار و نمایندگان استان، خواستار ارائه گزارش پیشرفت کار مناطق زلزله زده بصورت هفتگی به او شد.

نوبخت پیش از این جلسه به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه رفت و از نزدیک با مردم این مناطق گفت و گو کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.