اردوغان روز دوشنبه در مراسم اهدای جوایز اتاق صنایع آنکارا افزود: پایان عملیات سپر فرات نیز که سال گذشته میلادی آغاز شد، بستگی به تحقق اهداف عملیات عفرین دارد.

وی گفت: جالب است که برخی کشورها مانند آمریکا تأکید می‌کنند که زمان عملیات نظامی ترکیه در عفرین باید مشخص شود و نباید طولانی باشد و اکنون از آنها می‌پرسم که زمان عملیات شما در افغانستان که پیش از تشکیل دولت ما آغاز شده و همچنین عملیات شما در عراق چه موقع به پایان می رسد؟

وی بیان کرد: به زودی خواهید دید که پس از اتمام عملیات عفرین و دفع ظلم و فشار تروریست‌ها در این منطقه، کردها، عرب‌ها و ترکمن‌ها بیشترین سپاسگزاری را از ما خواهند کرد.

وی با بیان این که دغدغه کسانی که از عملیات مشروع ترکیه انتقاد می‌کنند، حل مشکلات مردم سوریه و آینده آنها نیست، اظهار کرد: مشکل عفرین را حل خواهیم کرد و در این باره اصرار داریم و در این موضوع را با دوستان خود در روسیه و آمریکا نیز در میان گذاشته ایم.

اردوغان هدف اصلی ترکیه از عملیات عفرین را علاوه بر تامین امنیت ملی ترکیه، حمایت از تمامیت ارضی سوریه و امنیت مالی و جانی مردم این کشور عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان این که ما هیچ مشکل و اختلافی با کردها نداریم، افزود: &#۳۹;عملیات عفرین برای مقابله با تروریست ها به عنوان عامل تهدید منطقه انجام می شود ولی برخی ها این عملیات را به طور عمدی عملیاتی علیه کردها عنوان می کنند و قصد تحریف اهداف اصلی آن را دارند.

وی تاکید کرد: صریح و آشکار اعلام می‌کنم که ما هیچ مشکل و اختلافی با کردها نداریم و حتی موضوع کریدور کُردی مطرح نیست، بلکه مشکل ما با کریدور ترور است.

رییس جمهوری ترکیه اضافه کرد: خمپاره هایی که روز گذشته به سمت ریحانلی پرتاب شد، معلوم نیست فردا کدام شهر در اروپا یا آمریکا را نشانه خواهند رفت چرا که ذات ترور همین است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.