محمدرضا پورابراهیمی ظهر امروز در دیدار با اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به وقوع زلزله ۱۰ آذرماه و پس‌لرزه‌های متعدد پس از آن در سطح شهرستان‌های کرمان و راور، اظهار داشت: از دقایق اولیه وقوع زلزله شاهد بسیج همه دستگاه‌ها برای امداد و کمک‌رسانی بودیم و تا این لحظه ساماندهی‌های خوبی نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود، بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به مناطق زلزله زده راور وارد شده باشد، عنوان کرد: در همین راستا از رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درخواست سفر به استان کرمان شد تا از نزدیک وضعیت مناطق زلزله‌زده این استان را بازدید و بررسی کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر خانه‌های مسکونی، قنوات، مساجد و مدارس متعددی بر اثر وقوع زلزله در شهرستان‌های کرمان و راور آسیب دیده‌اند، بیان داشت: باید هرچه سریعتر در مورد کار بازسازی اماکن خسارت دیده و همچنین مقاوم‌سازی اماکن واقع در کانون‌های زلزله این استان تصمیم‌گیری و فعالیت‌ها آغاز شود.

وی با بیان اینکه وقوع پس لرزه‌های پی در پی نگرانی‌هایی را در سطح استان کرمان ایجاد کرده است، افزود: قدرت برخی از این پس لرزه‌ها تا ۵/۵ ریشتر نیز رسیده و باید اقدامات پیشگیرانه و ایجاد آمادگی بیشتر در برابر وقوع زلزله‌های احتمالی صورت پذیرد.

پورابراهیمی با بیان اینکه در جلسه عصر امروز ستاد بحران استان کرمان جمع بندی اقدامات انجام شده از سوی دستگاه‌ها و ادارات استان ارائه خواهد شد، خاطرنشان کرد: اتخاذ برنامه‌های پیشگیرانه برای مقابله با بحران‌های احتمالی دستور کار اصلی این جلسه خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.