به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، انتخابات منطقه‌ای سیسیل که روز یکشنبه برگزار شد به نوعی محکی برای احزاب شرکت کننده در انتخابات سراسری ایتالیا محسوب می‌شد. مشکلاتی که در حال حاضر در این جزیره وجود دارد نظیر بیکاری بالا، انبوه بدهی‌ها و رشد اقتصادی کم به نوعی بازتاب مشکلات کلیت ایتالیاست.

همچنین یک عامل تاثیرگذار دیگر مربوط به موج مهاجرانی است که بسیاری از آنها سال گذشته بعد از نجات یافتن در دریای مدیترانه به سیسیل منتقل شدند.

بعد از شمارش همه آرا انتخابات روز یکشنبه در سیسیل بلوک راست میانه روی وابسته به سیلویو برلوسکنی که چهار دوره نخست وزیر ایتالیا بود با اختلاف بیش از پنج درصد پیشتاز بود و بعد از آن جنبش ضد تشکیلاتی پنج ستاره قرار داشت و در جای سوم نیز چپ‌های میانه رو که حزب حاکم ایتالیا هستند قرار داشتند.

برلوسکنی ۸۱ ساله در پیامی ویدئویی عنوان کرد: همانطور که من خواستم سیسیل راه تغییر سازنده جدی و واقعی را براساس صداقت، شایستگی و تجربه در پیش گرفت.

نلو موسومچی، کاندیدای راست میانه رو برای فرمانداری سیسیل توانست در انتخابات ۳۹.۸ درصد آرا را کسب کند و جیان کارلو کانسلری، کاندیدای جنبش پنج ستاره ۳۴.۷ درصد آرا را کسب کرد.

کاندیدای چپ میانه رو یعنی فابریتزیو نیکاری نیز ۱۸.۷ درصد رای کسب کرد.

این نتیجه برلوسکنی را در آستانه بازگشت به عرصه سیاست ایتالیا بعد از محرومیت چند ساله ناشی از مناقشه رسوایی‌های غیراخلاقی و اختلاس‌هایش قرار می‌دهد.

برلوسکنی به دلیل محکومیت در پرونده کلاهبرداری مالیاتی در سال ۲۰۱۳ نمی‌تواند کاندیدای سمت‌های دولتی شود.

او امیدوار است که دادگاه حقوق بشر اروپا در بازبینی پرونده‌اش در اواخر سال جاری میلادی ممنوعیت او را لغو کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.