گروه بین‌الملل- رهبر محبوس معترضان ونزوئلایی به‌رغم آنکه خشونت‌ها در این کشور کشته شدن دست کم 6 نفر را در پی داشته است از حامیان خود خواست تا به تظاهرات‌ مسالمت‌آمیز علیه نیکولاس مادورو ادامه دهند.
به گزارش «ایسنا»، به نقل از خبرگزاری رویترز، «لئوپولدو لوپز»، رهبر معترضان در ونزوئلا یادداشتی را به همسرش در محل زندان راموورده در شهر کاراکاس داد که محتوای آن در اینترنت منتشر شد. وی در این یادداشت نوشت: حال من خوب است و از شما می‌خواهم تا تسلیم نشوید و من هم تسلیم نخواهم شد. لوپز ۴۲ ساله یک اقتصاددان فارغ‌التحصیل هاروارد و یکی از معدود خویشاوندان زنده سیمون بولیوار است. وی رهبری اعتراضات علیه دولت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا را که از ابتدای فوریه آغاز شد برعهده گرفته است. لوپز چند روز پیش خود را به ارتش ونزوئلا تسلیم کرد. در جریان اعتراضات ونزوئلا دست کم ۶ نفر کشته و حدود ۱۰۰ غیرنظامی و ۳۷ تن از نیروهای امنیتی زخمی شدند. همچنین به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیکولاس مادورو روز جمعه در یک تغییر موضع ناگهانی از باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا خواست تا با پذیرفتن چالش وارد مذاکرات مستقیم با وی شود.
این در شرایطی است که مادورو طی روزهای گذشته واشنگتن را متهم به توطئه برای سرنگونی وی می‌کرد.
روز جمعه همچنین جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز استفاده از زور علیه معترضان مخالف دولت ونزوئلا را غیرقابل پذیرش خواند و محکوم کرد. وی از پاسخ به تقاضای مذاکرات دو جانبه از جانب ونزوئلا خودداری کرد.