گروه بین‌الملل- افرادی ناشناس ساختمان مرکز پلیس در پایتخت ترکیه را با خمپاره هدف حمله قرار دادند. این حمله فقط به ساختمان آسیب رسانده است. یک «سازمان غیرقانونی» چپ مارکسیستی در مظان اتهام است و افرادی تحت پیگرد قرار دارند. به گزارش دویچه وله، معمر گولر، وزیر کشور ترکیه در شامگاه جمعه گفت که در حمله‌ای به ساختمان پلیس آنکارا، در منطقه دیکمن، دو خمپاره اصابت کرده است. یک خمپاره منفجرنشده نیز در باغ این ساختمان یافت شده است. این حمله آسیب جانی نداشته و فقط خسارت‌های مادی برجای گذاشته است. به گزارش تلویزیون دولتی ترکیه، ساختمان مرکز پلیس آنکارا و ساختمان جانبی آن که امور اجتماعی پلیس در آن مستقر است، هدف خمپاره‌‌ها قرار گرفته‌اند. گفته می‌شود یک فرد مظنون فراری تحت پیگرد پلیس است. شبکه سی‌ان‌ان ترکی از دو فرد فراری خبر داده است. همچنین به گزارش خبرگزاری دوگان، پلیس در خیابان‌های آنکارا پست بازرسی مستقر کرده است تا افراد مظنون فراری را دستگیر کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از وزیر کشور گولر، در نزدیکی محل اصابت خمپاره‌‌ها یک دستگاه موشک‌انداز و مواد دیگر یافت شده است. گفته می‌شود که این ابزار متعلق به یک «سازمان غیرقانونی» است. گولر از دادن اطلاعات دقیق‌تر درباره هویت افراد مظنون خودداری کرد. رسانه‌های ترکیه این سوءقصد را به سازمان چپ افراطی «جبهه انقلابی آزادی خلق» (DHKP-C) نسبت داده‌اند. این سازمان در ماه مارس ۲۰۱۳ مسوولیت حمله‌ا‌ی مشابه به وزارت دادگستری و مقر حزب حاکم «عدالت و توسعه» ترکیه را برعهده گرفته بود. آن حمله به مجروح شدن یک زن منجر شده بود. در اواخر ماه ژوئن دو مرد و دو زن در آلمان دستگیر شدند که گفته می‌شد از کادرهای رهبری این سازمان تروریستی مارکسیستی هستند. منطقه دیکمن محله‌ای در آنکارا است که طی ماه‌های گذشته حرکت‌های اعتراضی علیه دولت رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه در آن آغاز شد. این اعتراضات همچنان ادامه دارند.

پلیس آنکارا شب پنج‌شنبه به جمعه (۱۹ و ۲۰ سپتامبر/۲۸ و ۲۹ شهریور) با شلیک گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور تلاش کرد با تظاهرکنندگان معترض مقابله و آنها را متفرق کند.