گروه بین‌الملل- منابع امنیتی لبنان از کشف و ضبط یک خودرو حاوی 250 کیلو گرم مواد منفجره در جنوب بیروت خبر دادند.
به گزارش «ایسنا»، به نقل از شبکه المنار لبنان، منابع امنیتی اعلام کردند: این خودور که حامل 250 کیلوگرم مواد منفجره بود، در نزدیکی ساختمان شهرداری در شهرک الناعمه در جنوب بیروت کشف شد.
خبرگزاری رسمی لبنان نیز اعلام کرد: این خودرو بلافاصله پس از اینکه توسط سگ‌های پلیس کشف شد، به وسیله نیروهای ویژه بازرسی و مواد منفجره داخل آن خنثی و خارج شد.
یک کارشناسان نظامی در نیروهای امنیت داخلی لبنان اعلام کرد که این خودرو شامل پنج جعبه ماده تی.ان.تی علاوه بر مقادیر زیادی ماده نیترات، چاشنی و مواد منفجره بود که وزن این مواد بالغ بر ۲۵۰ کیلوگرم است.
یک منبع امنیتی بلندپایه که خواست نامش فاش نشود نیز به پایگاه خبری العهد لبنان اعلام کرد: این خودرو از نوع هوندا با پلاک جعلی است و زمانی که کشف شد درهای آن قفل شده بود.
این منبع ادامه داد: در داخل صندوق این ماشین ۲۰۰ کیلوگرم ماده تی.ان.تی و «سی ۴» جاسازی شده بود و علاوه بر آن مقادیر زیادی مواد اشتغال‌زا نیز در آن قرار داده شده بود.
بلافاصله پس از کشف این خودرو نماینده دولت لبنان در دادگاه نظامی، در محل کشف خودرو حاضر شده و خواهان انجام تحقیقات برای شناسایی عامل پارک این خودرو و نیز بررسی دوربین‌ها برای شناسایی مسوولان این اقدام شد.
پیش از این نیز در انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده حامل ۱۰۰ کیلوگرم مواد منفجره در جنوب بیروت ۲۷ تن کشته و بیش از ۳۰۰ تن دیگر زخمی شدند.