گروه بین‌الملل- پنج هفته بیشتر به برگزاری انتخابات پارلمانی آلمان باقی نمانده است و تنور انتخابات روز به روز داغ تر می‌ود.
رقیب اصلی آنگلا مرکل، پی یر اشتاین بروک از حزب سوسیال دموکرات، همزمان با جشن های صد و پنجاه سالگی این حزب در برلین، به دفاع از برنامه های حزب متبوع خود پرداخت و سیاست‌های آنگلا مرکل و دموکرات مسیحی‌ها را طی سال‌های اخیر به باد انتقاد گرفت.
این نامزد صدراعظمی آلمان در بخشی از سخنان خود گفت: «قصد دارم صدراعظم جمهوری فدرال آلمان بشوم برای اینکه سیاست‌های وقفه‌ای دولت فعلی، موجب تضعیف آلمان شده است. برای آینده هم به اندازه کافی سرمایه‌گذاری نشده و در طول این مدت کشور فقط اداره شده و در واقع از لحاظ سیاسی، شکل مطلوبی نگرفته است.»
آنگلا مرکل صدراعظم هشت سال اخیر آلمان هم که بعد از سه هفته تعطیلات تابستانی، فعالیت انتخاباتی خود را از روز چهارشنبه از سرگرفته، روزشنبه در جمع طرفداران خود گفت: « ده سال پیش هم، آلمان بیمار بود، بیمار اروپا. ما تغییرات زیادی دادیم و به لطف این تغییرات، امروز لنگر ثبات و موتور رشد اروپا هستیم و می‌خواهیم موقعیت خود را حفظ کنیم، موقعیتی که ممکن است هیچ‌گاه دیگر به‌دست نیاید.»
طبق آخرین نظر سنجی ها، دموکرات مسیحی‌ها به رهبری آنگلا مرکل با فاصله اندک نسبت به سوسیال دموکرات‌ها، از بخت بیشتری برای پیروزی برخوردارند. باید تا بیست و دوم سپتامبر منتظر ماند و دید خانم مرکل برای سومین بار بر تخت صدارت می نشیند یا در نهایت پی یر اشتاین بروک صدراعظم منتخب خواهد شد.