گروه بین‌الملل- رییس پارلمان سوریه با بیان اینکه همبستگی میان کشورهای عربی تنها راه نتیجه‌بخش جهت مقابله با تروریسم است، اعلام کرد که سوریه امروز بهای حمایت از مسائل به حق و عادلانه کشورهای عربی را می‌پردازد.
به گزارش «ایسنا»، به نقل از سایت اینترنتی النشره، محمد جهاد اللحام، رییس پارلمان سوریه در دیدار با هیاتی از احزاب و سندیکاهای موریتانی اعلام کرد: سوریه امروز در معرض تروریسم بین‌المللی سازمان یافته‌ای قرار دارد که به دست گروه‌های تکفیری و مسلح هدایت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این تروریسم تنها سوریه را هدف قرار نداده است، بلکه درصدد از هم پاشیدن کشورهای عربی، تقسیم، به غارت بردن منابع و تحت کنترل در آوردن آنها است.
محمد جهاد اللحام عنوان کرد: همبستگی عربی تنها را ثمربخش جهت مقابله با این تروریسم است که هویت ملت‌های عربی، آینده فرزندان آنها، تاریخ شرق و اسلام میانه‌رو در آن را هدف قرار داده است.
رییس پارلمان سوریه گفت: سوریه امروز بهای حمایت خود را از مسائل عادلانه و به حق کشورهای عربی و در رأس آن مساله فلسطین و پشتیبانی از مقاومت با هدف آزادسازی مناطق اشغال شده کشورهای عربی را می‌پردازد.
این مقام سوری خاطرنشان کرد: سوریه برای مبارزه با گروه‌های تروریستی مصمم است تا از این طریق امنیت و ثبات را به کشور بازگرداند. وی با بیان اینکه سوریه به برنامه‌های سیاسی جهت حل و فصل بحران پایبند است، اعلام کرد: سوریه از همان ابتدا با مشارکت در نشست ژنو موافقت کرد چون که به لزوم خروج امن از بحران ایمان داشت،‌حال آنکه آمریکا با هدف تعلل و طولانی کردن مدت بحران اظهارات ضد و نقیضی ایراد می‌کند.
محمد جهاد اللحام عنوان کرد: سوریه با کمک پایداری مردم و جانبازی‌های ارتش دلیر خود با قدرت بیشتری از بحران خارج خواهد شد.