ایرنا- دولت اسپانیا اعلام کرد: رشد تولید ناخالص داخلی این کشور امسال به رقم ۳/۸درصد رسیده که بالاترین نرخ رشد در طول شش‌سال اخیر است. نرخ رشد تولید ناخالص داخلی این کشور اروپایی در حالی به رقم ۳/۸درصد دست یافت که اقتصاد اسپانیا در ۶‌ماه اول سال ۳/۴درصد و سه ‌ماه سوم آن ۳/۶درصد رشد کرده بود.

ماریا ترسا فرناندز د‌لا‌وگا، معاون اول و سخنگوی دولت اسپانیا به خبرنگاران گفت: ارقام و نتایج به دست آمده، حکایت از آن دارد که اقتصاد اسپانیا در شرایط خوبی به سر می‌برد و انتظار می‌رود این روند همچنان ادامه یابد. وی افزود: مازاد درآمد عمومی اسپانیا در سال ۲۰۰۶میلادی به میزان ۱/۴درصد رسید که نسبت به محاسبات اولیه پنج دهم‌درصد بیشتر است. به این ترتیب، اسپانیا برای دومین سال پیاپی حسا‌ب‌های مالی عمومی خود را با مازاد درآمد پیش‌بینی شده می‌بندد.

د‌لا‌وگا با اشاره به تصویب بودجه عمومی سال ۲۰۰۷ اسپانیا در روز پنج‌شنبه گذشته، گفت: بودجه اسپانیا در سال آینده دارای «محتوای غنی اجتماعی» است و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که «حساب‌ها، منظم و سالم است». سخنگوی دولت اسپانیا همچنین از ایجاد ۵۵۰هزار فرصت شغلی جدید در سال ۲۰۰۶ میلادی خبر داد که نسبت به سال ۲۰۰۵، ۳/۱درصد رشد نشان می‌دهد. وی افزود: برای سال آینده ایجاد ۴۸۱هزار شغل جدید پیش‌بینی شده است.