گروه بین‌الملل- در ماه مه اعتماد سرمایه‌گذاران آلمانی به اوضاع اقتصادی برای سومین ماه متوالی کاهش یافت، زیرا رشد تورم این تهدید را به وجود آورد که هزینه مصرف‌کننده کاهش ‌یابد و بحران بدهی اروپا وخیم‌تر می‌شود. به گزارش بلومبرگ، مرکز زئو، مرکز تحقیقات اقتصادی اروپا، اعلام کرد شاخص سرمایه‌گذاران و پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران که پیشرفت‌های اقتصادی در شش ماه آینده را پیش‌بینی می‌کند، از ۶/۷ واحد در ماه آوریل به ۱/۳ درصد در ماه مه کاهش یافته است. این در حالی است که ۳۱ اقتصاددانی که در نظرسنجی بلومبرگ شرکت کرده بودند پیش‌بینی کرده بودند این شاخص به ۵/۴ واحد کاهش می‌یابد.

شاخص داکس آلمان در ماه جاری ۳ درصد سقوط کرده است، زیرا سرمایه‌گذاران درمورد بحران بدهی اروپا نگران هستند و این مساله را بررسی می‌کنند که آیا یونان به کمک‌های مالی بیشتر از طرف کشورهای عضو یورو نیازمند است یا خیر. گرچه رشد اقتصادی آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، در فصل نخست بهتر از حد انتظار و ۵/۱ درصد بود، اما افزایش سریع تورم ممکن است این رشد اقتصادی را کاهش دهد و موجب افزایش بیشتر نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا شود.

بر اساس گزارش مرکز زئو شاخص شرایط اقتصادی کنونی از ۱/۸۷ واحد در ماه آوریل به رکورد ۵/۹۱ واحد در ماه مه افزایش یافت. این درحالی است که تورم آلمان در ماه آوریل به ۷/۲ درصد افزایش یافت، زیرا در این ماه قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۱۱۳ دلار رسید.