گروه بین‌الملل- تورم سالانه انگلیس به سریع‌ترین رشد خود از سال ۲۰۰۸ تاکنون رسید و از پیش‌بینی اقتصاددانان تجاوز کرد. این موضوع رییس بانک مرکزی انگلیس، مروین کینگ را مجبور کرد به عموم مردم توضیح دهد که چرا مقامات اقدامی برای افزایش نرخ بهره انجام نمی‌دهند. به گزارش بلومبرگ، پس از آنکه دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرد قیمت‌های مصرف‌کننده در این کشور نسبت به سال گذشته ۵/۴ درصد رشد کرده است، ارزش پوند افزایش یافت. این در شرایطی است که این رشد در ماه مارس ۴ درصد بود.

گزارش جدید دفتر آمار ملی نشان‌دهنده سریع‌ترین رشد قیمت‌های مصرف‌کننده از اکتبر سال ۲۰۰۸ تاکنون است.میانگین پیش‌بینی ۳۲ نفر از اقتصاددانانی که بلومبرگ از آنان نظرسنجی کرده بود رشد ۱/۴ درصدی قیمت‌های مصرف‌کننده را نشان می‌داد.افزایش قیمت کالاها و انرژی موجب شده است نرخ تورم انگلیس به بیشتر از هدف بانک مرکزی این کشور یعنی تورم ۲ درصدی برسد.

بانک مرکزی انگلیس در هفته گذشته احتمال داد که ممکن است نرخ بهره را از پایین‌ترین رکورد خود افزایش دهد تا بتواند تورم «بیش از حد بالا» را کنترل کند چون ممکن است حتی با وجود کند شدن رشد اقتصادی، نرخ تورم به ۵ درصد برسد. دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرد در مقیاس ماهانه تنها در ماه آوریل قیمت‌های مصرف‌کننده یک درصد افزایش یافت که با رکورد ماه دسامبر سال ۲۰۱۰ برابر است.