گروه بین‌الملل- دیروز، سه‌شنبه، کاهش دو هفته‌ای قیمت نفت ادامه یافت و بهای نفت به کمتر از بشکه‌ای ۹۷ دلار رسید. زیرا سرمایه‌گذاران نگران بودند کندی رشد اقتصادی آمریکا تقاضا برای نفت را کاهش دهد. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه ژوئن به ۸۷/۹۶ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه ارزش قراردادها با سقوط ۲۸/۲ دلاری در رقم ۳۷/۹۷ دلار ثابت شد. در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژوئن ۵۰/۱۱۰ دلار در هر بشکه معامله شد. قیمت نفت نسبت به رقم حدود ۱۱۵ دلار که در تاریخ دوم مه به آن رسید، ۱۶ درصد کاهش داشته است. زیرا سرمایه‌گذاران نگران بودند که قیمت بالای سوخت و کندی رشد اقتصادی آمریکا مصرف نفت در این کشور را کاهش دهد. از ماه فوریه تا آغاز ماه مه قیمت نفت ۳۵ درصد جهش داشته است.

این درحالی است که ماه آینده برنامه خرید اوراق قرضه توسط فدرال رزرو آمریکا به پایان می‌رسد. این برنامه موجب افزایش عرضه پول و رشد قیمت دارایی‌ها و کاهش ارزش دلار شد.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه ژوئن، قیمت بنزین ۹۱/۲ دلار در هر گالن رسید و گاز طبیعی ۳۱/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب معامله شد.