گروه بین‌الملل- دیروز، سه‌شنبه، قیمت نفت در کمتر از بشکه‌ای ۸۷ دلار باقی ماند، زیرا نگرانی‌ها مبنی براین که اعتراضات مصر عرضه نفت خاورمیانه را مختل خواهد، کاهش یافت. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه مارس به ۶۱/۸۶ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز جمعه ارزش قراردادها با ۵۵/۱ دلار کاهش در رقم ۴۸/۸۷ دلار ثابت شد.

در لندن، نفت خام برنت ۲۱/۹۸ دلار در هربشکه معامله شد. طی هفته گذشته درگیری‌های خشونت‌بار میان حامیان و مخالفان حسنی مبارک، رییس‌جمهوری مصر، این نگرانی را به وجود آورد که ممکن است حمل و نقل کالا و نفت از کانال سوئز تحت تاثیر قرار بگیرد. این مساله موجب شد قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۹۲ دلار، یعنی بیشترین سطح طی ۲۶ ماه گذشته برسد. اما تاکنون این بحران سیاسی عرضه نفت را مختل نکرده است و به دلیل آن که در این هفته خشونت‌ها کاهش یافته است، قیمت نفت به کمتر از بشکه‌ای ۹۰ دلار بازگشته است.

در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت بنزین برای تحویل در ماه فوریه به ۴۳/۲ دلار در هر گالن رسید و گاز طبیعی برای تحویل در ماه مارس ۰۸/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب معامله شد.