گروه بین‌الملل- دیروز دوشنبه قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۷۷ دلار رسید و افزایش قیمت نفت برای دومین روز معاملاتی ادامه یافت. زیرا نشت نفت از خط لوله منطقه شیکاگو موجب بسته شدن این خط لوله شد و انتقال نفت به پالایشگاه‌های ایالت‌های غرب میانه را مختل کرد. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه اکتبر به ۰۴/۷۷ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز جمعه ارزش قراردادها با ۲۰/۲ دلار افزایش در رقم ۴۵/۷۶ دلار ثابت شد. سام بوریز هماهنگ‌کننده سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا روز یکشنبه‌ گفت گروه تعمیرات درحال نزدیک شدن به منبع نشت نفت هستند، اما هنوز آن را پیدا نکرده‌اند. خط لوله متعلق به شرکت اینبریج انرژی پارتنرز روزانه ۶۷۰ هزار بشکه نفت را از کانادا به ایالت‌های غرب میانه آمریکا منتقل می‌کند و اختلال عرضه موجب افزایش شدید قیمت بنزین در سراسر این منطقه شده است.

معامله‌گران نفت همچنین از افزایش تولیدات صنعتی چین دلگرم شدند. در تعطیلات آخر هفته دولت چین اعلام کرد تولیدات صنعتی در ماه اوت نسبت به سال گذشته ۹/۱۳ درصد رشد داشته است که این میزان سریع‌تر از رشد ۴/۱۳ درصدی در ماه جولای بود.

در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت نفت کوره به ۱۰۹/۲ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۹۸/۱ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۸۵۸/۳ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۲۸/۷۸ دلار در هر بشکه معامله شد.