ایسنا- براساس تازه‌ترین نظرسنجی، تنها ۳۶ درصد آمریکایی‌ها معتقدند که آمریکا در برابر تروریسم امن‌تر شده است. براساس این نظرسنجی که شبکه سی.ان.ان آن را منتشر کرد، بعد از گذشت ۹ سال از حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱، اکثر آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که اسامه بن لادن، رهبر القاعده هرگز دستگیر نخواهد شد.

به علاوه تنها ۳۶ درصد آمریکایی‌ها معتقدند که آمریکا امن‌تر از قبل از حملات ۱۱ سپتامبر است.

اما حدود دو سوم آمریکایی‌ها گفته‌اند نسبت به اینکه قربانی تروریسم باشند، نگران نیستند و اکثرشان گفته‌اند که آماده‌ رویارویی با هرگونه تهدید در صورت وقوع حمله‌ای بدتر از حمله‌ ۱۱ سپتامبر هستند.

۶۷ درصد افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، گفته‌اند که بن لادن دستگیر نخواهد شد و تنها ۳۰ درصد پیش‌بینی کرده‌اند که دولت آمریکا قادر به دستگیری یا کشتن وی خواهد بود. در سال ۲۰۰۱ از هر پنج آمریکایی یک نفر معتقد بود که دولت هرگز قادر به دستگیری رهبر القاعده نخواهد بود و این رقم بعد از گذشت سال‌ها افزایش یافت.

مدیر بخش نظرسنجی سی.ان.ان گفت: اعتماد به پلیس محلی و بیمارستان‌ها بعد از گذشت این سال‌ها افزایش یافته است. ۵۲ درصد آمریکایی‌ها می‌گویند دولت فدرال آماده‌ رویارویی با حمله‌ تروریستی دیگری است. این مسوول گفت: آمریکایی‌ها تصور نمی‌کنند این آمادگی ضروری نباشد، اما با این حال ۶۳ درصد گفته‌اند نگران حمله‌ تروریستی نیستند.

بر اساس این نظرسنجی، از هر ۱۰ آمریکایی شش تن معتقدند که ضروری است نیروهای آمریکایی در افغانستان باقی بمانند تا مانع وقوع حملات تروریستی در آمریکا شوند.