دیدار نتانیاهو و باراک اوباما

گروه بین‌الملل- نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو امروز سه‌شنبه برای دیدار با باراک اوباما به واشنگتن سفر می‌کند. این دیدار که قرار بود در اوایل ماه ژوئن انجام شود، به تاخیر افتاد؛ زیرا نیروهای رژیم صهیونیستی به کشتی حامل کمک‌های بشر دوستانه به غزه حمله کردند. در این حمله ۹ تن کشته شدند. اوباما قصد دارد راهی پیدا کند تا رژیم صهیونیستی و رهبران فلسطینی را به آغاز مجدد مذاکرات مستقیم ترغیب کند. مذاکرات رودررو در دسامبر سال ۲۰۰۸ و پس از حمله خونین رژیم صهیونیستی به غزه به حالت تعلیق در آمد. یکی از نشانه‌های بهبود روابط بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی این است که ایهود باراک، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی اعلام کرده است به زودی با سلام فیاض، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار خواهد کرد. بررسی ممنوعیت استفاده از روبنده در فرانسه

امروز سه‌شنبه مجلس نمایندگان پارلمان فرانسه بحث درمورد مساله ممنوعیت استفاده از روبنده را آغاز می‌کند. این ممنوعیت که از حمایت رییس جمهوری فرانسه نیکلا سارکوزی برخوردار است در دیگر نقاط اروپا نیز حمایت‌هایی را کسب کرده است. مجلس نمایندگان بلژیک ممنوعیت استفاده از روبنده را تصویب کرده و سنای اسپانیا نیز به تازگی به ممنوع شدن استفاده از روبنده رای داده است. اما شورای اروپا به اتفاق آرا به مخالفت با هرگونه ممنوعیت ملی استفاده از روبنده در کشورهای اروپایی رای داده است. این شورا همچنین از سوئیس خواسته است ممنوعیت ساخت مناره را لغو کند.

دادگاه تجدید نظر درمورد ممنوعیت حفاری نفتی

همچنان که تلاش شرکت بریتیش پترولیوم برای مهارنشت نفت در خلیج مکزیک ادامه دارد، دیگر شرکت‌های انرژی برای استخراج طلای سیاه از اعماق دریا در آمریکا به دادگاه تجدید نظر که روز پنج‌شنبه ۸ جولای تشکیل می‌شود، چشم‌دوخته‌اند. ممنوعیت شش ماهه حفاری در اعماق دریا که توسط دولت اوباما اعلام شد در تاریخ ۲۲ ژوئن به وسیله یک قاضی فدرال لغو شد. اما دولت آمریکا امیدوار است دادگاه عالی تا زمان تحقیق درمورد علت نشت نفت در خلیج مکزیک ممنوعیت حفاری در اعماق دریا را دوباره اعمال کند.

برگزاری انتخابات پارلمانی در ژاپن

حزب حاکم دموکراتیک ژاپن روز یکشنبه ۱۱ جولای با انتخابات مجلس علیای این کشور روبه‌رو می‌شود. نظرسنجی‌های جدید تردیدهای را به وجود آورده است مبنی بر اینکه حزب دموکراتیک ژاپن نخواهد توانست کرسی‌های کافی برای حفظ اکثریت را به‌دست آورد. حزب دموکراتیک ژاپن برای تصویب قانون کاهش بدهی‌های دولتی به اکثریت مجلس نیاز دارد. محبوبیت نائوتو کان نخست‌وزیر ژاپن کاهش یافته؛ زیرا وی به منظور بازسازی بودجه دولتی خواستار بررسی افزایش مالیات بر فروش شده است. اگر حزب کان عملکرد بدی در این انتخابات داشته باشد، رهبری وی در درون حزب دموکراتیک ژاپن به چالش کشیده می‌شود.