گروه بین‌الملل‌- ‌به گفته پلیس شهر لاهور، دو حمله تروریستی که توسط دو بمب‌گذار انتحاری انجام شد به کشته شدن ۳۹ نفر انجامید. به گزارش بی.بی.سی این دو حمله انتحاری در فاصله چند ثانیه با یکدیگر انجام شد و هردوی این مهاجمان انتحاری وسایل نقلیه نظامی را در حالی که از میان جمعیتی عظیم عبور می‌کردند مورد هدف قرار دادند.

از میان ۳۹ نفر کشته شده، شش نفر عضو نیروهای نظامی بودند. بر‌اثر این انفجار همچنین ۹۵ نفر مجروح شدند.

در سال‌های اخیر، حملات تروریستی متعددی شهر لاهور را مورد هدف قرار داده‌است. روز دوشنبه گذشته بود که نیروهای طالبان ساختمانی را که نیروهای اطلاعاتی پاکستان در آن مستقر بودند ویران کردند. بر اثر این حمله تروریستی ۱۳ نفر هم کشته شدند.

رعنا صنا‌الله، وزیر حقوقی ایالت پنجاب پاکستان به خبرنگاران گفت: «‌دو انفجار اخیر در فاصله ۱۵ ثانیه با یکدیگر انجام شد. مردمی که در صحنه حاضر بودند گفتند که هر دوی این حملات توسط بمب‌گذاران انتحاری که موتور سیکلت‌های خود را به وسایل نقلیه نیروهای امنیتی و نظامی کوبیدند انجام گرفت.»

این دو انفجار در نزدیکی «را بازار» که منطقه‌ای به شدت پرجمعیت است رخ داد. در این منطقه مردم بسیاری ساکن هستند و مغازه‌های متعددی در آن جا وجود دارد. نهاد‌های نظامی و امنیتی زیادی هم در این منطقه مستقر است.