گروه بین‌الملل- تغییر نظر یک تحلیل‌گر معمولا بد بین بازار سهام را از خواب بیدار کرد.

افزایش ارزش سهام بخش مالی موجب شد شاخص‌ها روز دوشنبه بزرگ‌ترین افزایش یک روزه را طی شش هفته گذشته ثبت کنند. ارزش سهام بخش مالی افزایش یافت زیرا مردیت ویتنی تحلیل‌گر تاثیر‌گذار بخش بانکداری رتبه موسسه مالی گلدمن ساکس را افزایش داد. ویتنی همچنین گفت بانک مشکل‌دار آمریکا با توجه به دارایی‌هایش ارزان به نظر می‌رسد. شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۱۸۵ واحد افزایش یافت. این بهترین عملکرد این شاخص از اول ژوئن تاکنون بود.

سرمایه‌گذاران به اظهارات ویتنی تکیه کردند؛ زیرا او سال‌ها بدبینانه‌ترین و صحیح‌ترین ارزیابی را از بخش بانکی ارائه کرده است. درحالی که ویتنی درمورد بخش بانکی به طور کل محتاط ماند، خوش‌بینی تازه به دست آمده او درباره چند بانک کلیدی کافی بود تا ارزش سهام بخش مالی را به شدت افزایش دهد. ارزش سهام بانک آمریکا ۳/۹‌درصد افزایش یافت.

سرمایه‌گذاران چشم‌انداز امیدوارکننده بانک‌ها را به عنوان نشانه‌ای درنظر گرفتند که دیگر صنایع نیز می‌توانند در وضعی بهتر از آنچه تحلیل‌گران تخمین زده‌اند باشند. در هفته جاری صدها گزارش درآمدی فصل آوریل-ژوئن منتشر خواهد شد.

موسسه مالی گلدمن ساکس مستحکم‌ترین بانک در زمان رکود شناخته شده است؛ اما بانک آمریکا یکی از بانک‌هایی بوده است که از زیان وام بیشترین آسیب را دیده است. هرگونه بهبود در سود بانک‌ها می‌تواند وضع مالی و تخصیص پول برای وام‌دهی بانک‌ها را تقویت کند. این امر می‌تواند بر دیگر صنایع که نیازمند سرمایه هستند تاثیر مثبت داشته باشد.

روز دوشنبه شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۱۶/۱۸۵ واحد یا ۳/۲‌درصد افزایش یافت و به ۶۸/۸۳۳۱ واحد رسید. برای نخستین بار از ۲۳ مارس تاکنون هر ۳۰ سهام تشکیل دهند این شاخص افزایش یافتند.

شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۹۲/۲۱ واحد یا ۵/۲‌درصد رشد کرد و به ۰۵/۹۰۱ واحد رسید. این شاخص برای نخستین بار از اول جولای به بالای سطح ۹۰۰ واحد رسید.

شاخص نسدک کامپوزیت با ۱۸/۳۷ واحد یا ۱/۲‌درصد افزایش به ۲۱/۱۷۹۳ واحد رسید و بهترین عملکرد را از آغاز ماه ژوئن تاکنون ثبت کرد.

روز سه‌شنبه بورس‌های آسیا درپی افزایش وال‌استریت و به دلیل امید تازه درباره بهبود درآمد بانک‌ها و نشانه‌هایی از این که اقتصاد این منطقه در حال بهبود است، به شدت افزایش یافتند.

شاخص میانگین نیکی۲۲۵ ژاپن ۴۸/۲۱۱ واحد یا ۳/۲‌درصد افزایش یافت و به ۸۱/۹۲۶۱ واحد رسید. شاخص هنگ‌سنگ هنگ‌کنگ نیز با ۱۰/۵۱۹ واحد یا ۳‌درصد افزایش به ۷۳/۱۷۷۷۳ واحد رسید. شاخص اصلی استرالیا نیز ۵/۳‌درصد رشد کرد.