گروه بین‌الملل- روز سه‌شنبه قیمت نفت به بیش از ۶۰‌دلار در هر بشکه بازگشت. زیرا نشانه‌هایی از خروج از بحران در آسیا وجود داشت. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نف خام برای تحویل در ماه اوت به ۳۱/۶۰دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه قیمت نفت در رقم بشکه‌ای ۶۹/۵۹‌دلار ثابت شد.

روز سه‌شنبه سنگاپور اعلام کرد اقتصاد این کشور در فصل دوم ۴/۲۰‌درصد رشد کرده است. این امر امیدها را افزایش داد مبنی براین که آسیا می‌تواند جهان را از رکود اقتصادی خارج کند و تقاضا برای نفت خام را افزایش دهد.

سنگاپور اولین کشور عمده آسیایی بود که تولید ناخالص داخلی خود را در فصل دوم گزارش داد. چین سومین اقتصاد بزرگ جهان نیز قرار است اواخر این هفته گزارش تولید ناخالص داخلی خود را برای فصل دوم منتشر کند.

در چند روز گذشته قیمت نفت در حدود ۶۰‌دلار در هر بشکه در نوسان بود زیرا نگرانی در مورد اقتصاد آمریکا خوش‌بینی سرمایه‌گذاران را تضعیف کرده بود.

حمله توسط شبه‌نظامیان نیجریه به تاسیسات نفتی در لاگوس به افزایش قیمت نفت کمک کرد. شورشیان روز یکشنبه یک انبار نفت را به آتش کشیدند. در اولین حمله این گروه ۵ نفر کشته شدند.

در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت بنزین برای تحویل در ماه اوت به ۶۴/۱‌دلار در هر گالن رسید. نفت کوره ۵۱/۱‌دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه اوت به ۳۷/۳‌دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید.

در لندن نفت خام برنت ۱۹/۶۱‌دلار در هر بشکه معامله شد.