ایسنا- مردم کره جنوبی دیروز به منظور انتخاب اعضای پارلمان جدید کشورشان در حالی به پای صندوق‌های رای رفته‌اند که به نظر می‌رسد حزب محافظه‌کار پرزیدنت لی میونگ باک به اکثریت کرسی‌های پارلمانی جهت پیشبرد اصلاحات اقتصادی جامع و فراگیر خود دست یابد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، بیش از ‌١٣ هزار و ‌٢٠٠ حوزه رای‌گیری از دیروز ساعت ‌٦ صبح به وقت محلی کار خود را آغاز کرده‌اند.

مجموعا ‌٣/٤٩‌‌میلیون تن در انتخابات پارلمانی کره جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند. حوزه‌های رای‌گیری ساعت ‌٦ بعد از ظهر به وقت محلی به کار خود پایان خواهند داد.

این در حالی است که بر اساس برخی نظرسنجی‌ها، حزب محافظه‌کار گرند ناسیونال به رهبری لی میونگ باک رییس جمهور کره جنوبی به احتمال زیاد حزب لیبرال دموکراتیک متحد را قاطعانه شکست خواهد داد.

لی میونگ باک، مدیر عامل سابق یک کمپانی بزرگ خودروسازی در کره جنوبی که با تکیه بر شعار «اول اقتصاد» دست به مبارزات انتخاباتی زد، در انتخابات ریاست جمهوری دسامبر گذشته به پیروزی قاطعانه‌ای دست یافت. میونگ باک و حزب متبوع وی هم چنین وعده داده‌اند که پس از ‌١٠ سال سیاست تعامل با کره شمالی اکنون قصد دارند سیاست سخت و سخت‌تری را علیه رژیم کمونیستی پیونگ یانگ اتخاذ کنند؛ این امر موجبات خشم و اعتراضات مقامات کره شمالی را فراهم آورده است.