خبرگزاری مهر- یک روزنامه انگلیسی در گزارشی از کاهش محبوبیت حزب حاکم در انگلیس تا پایین‌ترین سطح خود در ربع قرن گذشته و افزایش دغدغه‌های اقتصادی مردم این کشور خبر داد. ساندی تایمز در این باره نوشت: حمایت از حزب کارگر به رهبری گوردون براون، نخست‌وزیر انگلیس به ۲۷درصد کاهش پیدا کرده و این میزان ۱۶درصد از حزب مخالف محافظه کار، پایین‌تر است.

به نوشته این روزنامه، این کاهش حمایت از براون در حالی است که نگرانی‌ها در انگلیس از توانمندی و مدیریت اقتصادی دولت این کشور افزایش یافته است.

براساس این گزارش، اگر انتخابات عمومی بار دیگر تکرار شود؛ «دیوید کامرون» رهبر حزب محافظه کار، حزب خود را با اکثریت قاطع ۱۲۰ کرسی در مجلس عوام انگلیس پیش خواهد برد.

این روزنامه با استناد به نظرسنجی‌ها، دلیل عمده این کاهش و نوسان به سمت محافظه‌کارها را سقوط اعتقاد اقتصادی نسبت به توانمندی اقتصادی براون و مسائل مالیاتی می‌داند.

لوموند دیپلماتیک نیز در گزارشی تحت عنوان «بحران‌های مالی که هیچ درسی از آنها گرفته نمی‌شود» درباره انگلیس نوشت: درلندن، قلب مالی اروپا است که دولت براون تصمیم به ملی کردن یکی از بانک‌های بزرگ درگیر مشکل، نورتن راک (Northen Rock)، گرفت. هرچند به ظاهر این کار تنها انتقال کوتاه مدت این بانک به بخش دولتی است؛ اما باید در نظر داشت که در سرزمین مارگارت تاچر است که این دخالت دولتی صورت می‌گیرد.