خبرگزاری مهر- رسانه‌های کوزوو به نقل از مقام‌های این منطقه اعلام کردند که کوزوو استقلال خود را در نیمه ماه جاری میلادی اعلام می‌کند. ایتارتاس به نقل از رسانه‌های کوزوو اعلام کرد: رییس‌جمهور، نخست وزیر و رییس مجلس کوزوو شب گذشته همگی بر این نکته تاکید کردند که در ماه جاری میلادی استقلال این منطقه اعلام می‌شود. در همین رابطه «ژاکوپ کراسنیگی» رییس مجلس کوزوو گفت : پارلمان کوزوو استقلال این منطقه را با همکاری و هماهنگی آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا و همچنین سازمان‌های بین‌المللی حاضر در کوزوو، اعلام می‌کند. براساس این گزارش، با پیروزی بوریس تادیچ در انتخابات ریاست‌جمهوری صربستان، مسیر برای استقلال کوزوو هموارتر شد.

پس از شکست گفت‌و گوهای کوزوو و صربستان، این منطقه اعلام کرده است به طور یک‌جانبه استقلال خود را اعلام خواهد کرد؛ درخواستی که مورد حمایت آمریکاست، اما روسیه اعلام کرده هرگونه استقلالی را در شورای امنیت وتو خواهد کرد.

کوزوو از سال ۱۹۹۹ به وسیله سازمان ملل متحد و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) اداره می‌شود و در حال حاضر هشت‌سال از زمان حملات هوایی ۷۸روزه نیروهای ناتو علیه نیروهای امنیتی صرب برای بیرون راندن آنها از کوزوو می‌گذرد، اما هنوز برای این منطقه راه حلی پیدا نشده است.