خبرگزاری مهر- یک روزنامه آمریکایی با پرداختن به جایگاه رییس‌جمهور روسیه در این کشور و محبوبیت او در میان مردم روسیه نوشت: جوانان روسیه که آنها را نسل پوتین می‌نامند حامیان اصلی رییس‌جمهور این کشور هستند. روزنامه لس‌آنجلس تایمز با بیان این مطلب در ادامه نوشت: این جوانان شاید تا آن حد سن نداشته باشند که وضعیت مردم در دوران اتحاد جماهیر شوروی را به یاد بیاورند، اما بدون شک دوران پر آشوب ریاست جمهوری «بوریس یلتسین» را به یاد می‌آورند.

به نوشته این روزنامه، گروه‌های سیاسی متشکل از جوانان روسیه در بهار سال ۲۰۰۵ و پس از آنکه طرفداران دموکراسی در قالب انقلاب‌های رنگی، فعالیت‌های خود را در اوکراین، گرجستان و قرقیزستان افزایش دادند، شکل گرفتند و حمایت‌های گسترده‌ای را از کرملین و شخص اول آن یعنی ولادیمیر پوتین انجام دادند.در ادامه این مطلب آمده است: جوانان روسیه سمبل این کشور هستند؛ این افراد خود را با نام پوتین و نام حکومت روسیه معرفی می‌کنند. این افراد خواستار هیچ گونه تغییری در اوضاع سیاسی کشور خود نیستند.

به گفته «بوریس دابین» از محققان برجسته مرکز تحقیقاتی «لوادا» در مسکو، این جوانان از وضعیتی که توسط رسانه‌ها در روسیه حاکم شده حمایت می‌کنند؛ کرملین آنها را به گونه‌ای سازمان دهی کرده که فعالیت‌هایشان در راستای منافع دولت باشد. به نوشته لس آنجلس تایمز، اما در میان افراد میانسال و سالخورده روسیه حمایت از پوتین تا این حد نیست و این افراد با نوعی سختگیری به حمایت جوانان از پوتین نگاه می‌کنند، زیرا آنها قهرمانان سیاسی زیادی را دیده‌اند که پله‌های ترقی را طی کرده و سپس سقوط کرده‌اند.

روسیه در دوران ریاست جمهوری پوتین به دلیل اتخاذ سیاست‌های اقتصادی مناسب توانسته تا حدی بر مشکلات اقتصادی خود فائق آید.