خبرگزاری مهر- یک روزنامه آمریکایی با اشاره به دیدار روز سه شنبه نخست وزیران پیشین پاکستان با یکدیگر و اتحاد آنها در برابر رییس‌جمهور این کشور نوشت: اعتراض‌های مردمی در پاکستان می‌تواند به انقلابی همانند انقلاب نارنجی اوکراین تبدیل شود.

روزنامه لس آنجلس تایمز با اعلام این مطلب در ادامه نوشت: رهبران دو حزب اصلی مخالف دولت برای اولین بار پس از بازگشت از تبعید، روز سه شنبه با یکدیگر دیدار کرده و در کنار یکدیگر در کنفرانس خبری شرکت کردند. در ادامه این مطلب آمده است: نخست وزیرهای پیشین پاکستان (بوتو و شریف) انتخابات پارلمانی ۸ ژانویه را انتخاباتی ناعادلانه می‌خوانند و خواهان انجام تغییراتی در این انتخابات هستند؛ آنها به مشرف درباره «قدرت مردم» هشدار داده و درباره برپایی تظاهرات گسترده و به چالش کشیدن این انتخابات از سوی مردم اعلام خطر کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، هر چند که هنوز بوتو و شریف اعلام نکرده اند که این راهپیمایی‌ها قبل و یا بعد از انتخابات برگزار می‌شود، اما حضور آنها در کنار یکدیگر به احزاب مخالف دولت پاکستان این امکان را می‌دهد که در فکر سازماندهی تظاهرات گسترده باشند.

در همین رابطه بی‌نظیر بوتو اعلام کرده که تظاهرات خیابانی می‌تواند نمونه ای از انقلاب نارنجی اوکراین در سال ۲۰۰۴ باشد، انقلابی که سبب تغییر نتایج انتخاباتی شد که به نظر می‌رسید نتایج آن قطعی است. به نوشته لس آنجلس تایمز، در حالی که نواز شریف انتخابات پارلمانی را تحریم کرده و خواهان آزادی قضاتی شده که در تاریخ ۳ نوامبر و در پی اعلام وضعیت فوق‌العاده در پاکستان بازداشت شدند، بوتو اعلام کرده که حزبش حتی به صورت ناقص هم که شده در انتخابات شرکت می‌کند، اما با این حال بوتو آماده است تا در صورت پیروزی حزب مشرف در انتخابات پارلمانی، درستی آن را زیر سوال ببرد.بر همین اساس گفته می‌شود که مهمترین احزاب مخالف دولت پاکستان کمیته ای را تشکیل داده اند تا در روزهای آینده «منشوری از خواسته‌های خود» را به دولت ارائه کنند.