گروه بین‌الملل- چهل و ششمین انتخابات مجلس نمایندگان ژاپن دیروز (یکشنبه) ساعت ۷ صبح به وقت محلی شروع شد. بیش از ۱۵۰۴ نامزد ۴۸۰ کرسی در انتخابات پارلمانی هستند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، بعد از ۱۲ روز رقابت بین ۱۲ حزب ثبت شده، ۴۹ هزار پایگاه رای‌گیری در بیشتر مناطق ژاپن در شرایطی در ساعت ۷ صبح دیروز به روی مردم گشوده شد که رای دهندگان برای انتخاب ۴۸۰ سیاستمدار که در مجلس قدرتمند شورا خدمت خواهند کرد، آماده شدند.

صندوق‌های رای‌گیری در ساعت ۸ بعد ازظهر به وقت محلی مهر و موم شد. انتظار می‌رود نتایج انتخابات در زودترین زمان ساعات اولیه امروز، دوشنبه اعلام شود.

برطبق آخرین نظرسنجی‌ها انتظار می‌رود حزب لیبرال دموکراتیک پیروزی بزرگی را در انتخابات کسب کند؛ این حزب و حزب متحد آن، نیوکمیتو، بیش از ۳۰۰ کرسی را در انتخابات به دست خواهند آورد. این در شرایطی است که حزب حاکم به ریاست «یوشیهیکو نودا» که اکنون ۲۳۰ کرسی در اختیار دارد تنها ۶۰ کرسی را به دست خواهد آورد.

حزب لیبرال دموکراتیک حمایت قاطعی برای رهبری «شینزو آبه» جذب کرده است و احتمال می‌رود شینزو آبه بعد از یک سال خدمت در پست نخست وزیری در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ دوباره به این سمت بازگردد.