گروه بین‌الملل- وزرای دارایی و رؤسای بانک مرکزی گروه هفت در اجلاس مشترک خود در واشنگتن گفتند که «برخی نشانه‌‌‌‌‌های ثبات» در اقتصاد جهان ظاهر شده است.

آن‌ها اعلام کردند که نشانه‌‌‌‌‌هایی از اینکه روند انقباض اقتصاد جهانی ممکن است تخفیف یافته باشد پدیدار شده است، اما این به معنی بهبود نیست.

هرچند گروه هفت انتظار دارد که روند بهبود فعالیت اقتصادی به تدریج از چندین ماه دیگر شروع شود، اما این گروه گفت که هنوز خطراتی وجود دارد.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است که اقتصاد جهان در سال ۲۰۰۹ به اندازه یک و سه دهم درصد منقبض خواهد شد. گروه هفت همچنین گفت که به تلاش‌‌‌‌‌هایش برای احیای بخش وام و اطمینان یافتن از سلامت موسسات مالی ادامه خواهد داد.

این گروه در بیانیه ای گفت: «داده‌‌‌‌‌های تازه حاکی است که از سرعت افت اقتصادهای ما کاسته شده و برخی نشانه‌‌‌‌‌های ثبات درحال پدیدار شدن است.»

با این حال تیموتی گایتنر، وزیرخزانه داری آمریکا پس از این ملاقات اخطار داد که «ما هنوز به خروج از تاریکی نزدیک نیستیم».گروه هفت شامل کشورهای آمریکا، بریتانیا، ژاپن، آلمان، فرانسه، ایتالیا و کاناداست.

پس از این وزرای دارایی گروه ۲۰ نیز ملاقات خواهند کرد که یک روز پیش از اجلاس‌‌‌‌‌های بهاری سران بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول خواهد بود.