گروه بین‌الملل- هفته گذشته سرمایه‌گذاران این پیام را به واشنگتن ارسال کردند که آنها به بازار سهام متعهد نخواهند بود تا اینکه دولت به برنامه خود متعهد شود. روز جمعه شاخص‌ها در وال‌استریت سقوط کردند. شاخص میانگین صنعتی داوجونز به پایین‌ترین حد خود از نوامبر گذشته تاکنون رسید و طی هفته ۲/۵درصد کاهش یافت.

روز جمعه کاخ سفید اعلام کرد اوباما روز چهارشنبه گام‌های متوقف کردن ضبط مسکن را اعلام خواهد کرد و مجلس نمایندگان آمریکا نیز لایحه محرک اقتصادی ۷۸۷میلیارد دلاری را تصویب کرد.اما تمرکز وال‌استریت بر بی‌ثباتی طولانی بود. موثر بودن این بسته محرک اقتصادی که برای برخی بسیار بزرگ و برای برخی بسیار کوچک است، در احیای اقتصاد ثابت نشده است. سرمایه‌گذاران اکراه داشتند که در مورد اعلام قریب‌الوقوع جلوگیری از سلب مالکیت مسکن هیجان‌زده شوند.

سقوط فراوان وال‌استریت روز پنج‌شنبه رخ داد، یعنی زمانی که وزیر خزانه‌داری آمریکا، تیموتی گیتنر اعلام کرد سلامت مالی بانک‌ها را ارزیابی و به کمک بخش‌خصوصی دارایی‌های مسموم آنها را برطرف خواهد کرد، اما جزئیات چندانی ارائه نکرد که این کار چگونه صورت خواهد گرفت.روز جمعه شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۳۵/۸۲ واحد یا ۰۴/۱درصد سقوط کرد و به ۴۱/۷۸۵۰ واحد رسید. این کمترین سطح این شاخص از بیستم نوامبر تاکنون بود.دیگر شاخص‌ها نیز با کاهش روبه‌رو شدند. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۳۵/۸ واحد یا ۰۰/۱درصد کاهش یافت و به ۸۴/۸۲۶ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت با ۳۵/۷ واحد یا ۴۸/۰درصد کاهش به ۳۶/۱۵۳۴ واحد رسید. طی هفته، شاخص استاندارد اندپورز ۵۰۰، ۸/۴درصد و شاخص نسدک کامپوزیت ۶/۳درصد کاهش داشتند. شاخص راسل ۲۰۰۰ که مربوط به شرکت‌های کوچک‌تر است ۰۶/۲ واحد یا ۴۶/۰درصد سقوط کرد و به ۳۶/۴۴۸ واحد رسید.ارزش دلار در برابر اغلب ارزهای عمده سقوط کرد. قیمت طلا نیز کاهش یافت.در پایان روز معاملاتی جمعه قیمت نفت خام سبک شیرین ۵۳/۳ دلار افزایش یافت و به ۵۱/۳۷ دلار در هر بشکه رسید.

شرکت پپسی اعلام کرد، سود این شرکت در فصل چهارم کاهش داشته است، اما نتایج تنظیم شده این شرکت مطابق پیش‌بینی‌های تحلیلگران بود. ارزش سهام شرکت پپسی ۵۷ سنت افزایش یافت و به ۵۷/۵۲ دلار رسید.شرکت تویوتا موتور از فروش ضعیف در آمریکا لطمه دید و اعلام کرد، حدود ۱۸۰۰۰ نفر از کارگران خود را بازخرید می‌کند. ارزش سهام شرکت تویوتا در آمریکا ۰۱/۲ دلار یا ۳درصد کاهش یافت و به ۴۵/۶۵دلار رسید.روز دوشنبه وال‌استریت به مناسبت روز رییس‌جمهوری‌ها تعطیل خواهد بود.

خارج از آمریکا، شاخص میانگین نیکی ژاپن ۹۶/۰درصد افزایش یافت. شاخص فوتسی ۱۰۰ انگلستان ۳۰/۰درصد کاهش یافت، شاخص داکس آلمان ۱۳/۰درصد افزایش یافت و شاخص سی ای سی -۴۰ فرانسه نیز ۱۳/۱درصد رشد کرد.